حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
دادستان شهرستان ری:

مال‌باختگان پرونده آفتاب ری به مطالباتشان می‌رسند

مال‌باختگان پرونده آفتاب ری به مطالباتشان می‌رسند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری گفت: با مزایده بخشی از اموال متهم پرونده کثیرالشاکی آفتاب ری، مطالبات مال‌باختگان در حال پرداخت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، محمدمهدی رحیمی شامگاه امشب در حاشیه رسیدگی به پرونده کثیرالشاکی آفتاب ری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این پرونده از سال ۱۳۹۸ و با طرح شکایت مال‌باختگان، در دستگاه قضا آغاز شده است.

وی با اشاره به پیش‌فروش واحدهای پروژه مسکونی از سوی متهم این پرونده به چندین نفر، بیان کرد: این فرد اقدام به پيش فروش چندين پروژه درسطح شهرستان نموده است .وازطريق فروش یک واحد به چند شخص در قالب پيش‌فروش اقدام به كلاهبرداري از اشخاص متعددی کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری خاطرنشان کرد: متهم این پرونده همچنین در تخلفی دیگر واحدهای ۴۰۰ متری پروژه آفتاب ری را به صورت غیرمجاز و مغایر با اسناد جواز ساخت، به واحدهای کوچکتر تقسیم کرده است.

رحیمی با اشاره به تشکیل این پرونده کلاهبرداری از سال ۱۳۹۹ در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ری و دستگیری متهم پیش از خروج از کشور، افزود: متهم بر اساس رأی صادر شده، به حبس، رد مال و همچنین پرداخت جزای نقدی محکوم شده است.

وی تأکید کرد: با تلاش‌های صورت گرفته مبنی بر فروش اموال متهم این پرونده کثیرالشاکی به منظور پرداخت مطالبات مال‌باختگان، پروژه آفتاب ری به فروش رفته است كه سهم آقای هاشم‌‌آبادی در حدود ١١٧ ميليارد تومان شده است، تا در مرحله اول اصل پول پرداختي شكات پرونده از محل مبلغ فروش به شاکیان پرونده پرداخت شود، البته پیگیری‌ها برای پرداخت مطالبات مال‌باختگان مبنی بر محاسبه مابه‌التفاوت پرداختی‌ آن‌ها به نرخ روز به منظور جبران ضرر و زیان ناشی آن‌ها در حال انجام است.

وی همچنین با اشاره به تشکیل پرونده قضایی مربوط به این کلاهبرداری در دادگاه حقوقی شهرستان ري و پیگیری پرداخت مطالبات شاکیان این پرونده، تصریح کرد: در وهله اول نسبت به پرداخت بخشی از مطالبات مال‌باختگان اقدام شده و پس از آن با فروش بخش‌های دیگری از اموال و املاک محكوم عليه، سایر مطالبات نیز پرداخت خواهد شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از