حالت تاریک
شنبه, 14 مهر 1403
مسئول بسیج جامعه زنان فیروزکوه خبر داد:

فیروزکوه میزبان ۳۰ برنامه عفاف و حجاب

فیروزکوه میزبان ۳۰ برنامه عفاف و حجاب

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهرستان فیروزکوه از برگزاری بیش از ۳۰ عنوان برنامه برای هفته عفاف و حجاب در شهرستان فیروزکوه خبر داد.

الهه درویش‌متولی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «تهران‌نیوز»، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه عفاف و حجاب، اظهار کرد: با توجه به راه‌اندازی قرارگاه عفاف و حجاب، برنامه‌های متنوع فرهنگی و بصیرتی همزمان با این هفته در حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج شهرستان فیروزکوه برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: برگزاری اجتماع بزرگ خانوادگی با عنوان «مدافعان حریم خانواده»، مسابقات کتابخوانی، نقاشی، نمایشگاه‌های حجاب و عفاف، دیدار دختران نوجوان و جوان با مادران شهدا، پیاده‌‌روی‌های عمومی و مسابقات ورزشی، استفاده از مشاوران توانمند در موضوع عفاف و حجاب و مقابله با مدگرایی از جمله این برنامه‌ها است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهرستان فیروزکوه خاطرنشان کرد: همچنین ترویج ازدواج آسان، برگزاری اردوهای زیارتی، برپایی غرفه‌های نمایشگاهی با عنوان «یک حس خوب»، تولید محتوا در فضای مجازی و تولید محصولات چندرسانه‌ای با محوریت عفاف و حجاب بخشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای گرامیداشت هفته عفاف و حجاب است.

درویش متولی عنوان کرد: برگزاری نشست‌ها با موضوع زیست عفیفانه، کارگاه‌های سبک زندگی اسلامی و تحکیم خانواده، تجلیل از دختران نمونه و کودکان محجبه در سطح پایگاه‌های مقاومت بسیج، مطالبه‌گری از مسئولان دستگاه‌های دولتی در خصوص اجرای قانون عفاف و حجاب و تشکیل هیأت‌های اندیشه‌ورز از دیگر برنامه‌های گرامیداشت این هفته است.

وی با اشاره به اینکه قیام خونین مسجد گوهرشاد یادآور خروش مردم برای پاس‌داشت و صیانت از تاریخ و هویت ملی است، ادامه داد:  این حادثه نشان می‌دهد مسئله عفاف و حجاب علاوه بر حکم قرآنی آن، برای ما مسلمانان ریشه در هویت و فطرت انسانی داشته و دشمنان برای ضربه زدن به دین، فرهنگ، استقلال، شرافت و بنیان خانواده‌ها، با ارزش‌های دینی مبارزه می‌کنند.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهرستان فیروزکوه با بیان اینکه موضوع حجاب و عفاف دارای دو بُعد ظاهری و باطنی است، افزود: ضرورت مسئله حجاب در احکام دین، جنبه ظاهری بوده و جنبه باطنی آن حیا و عفت باطنی است که از ارزش‌های اخلاقی به‌شمار می‌رود و از برکات بسیاری برخوردار است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از