حالت تاریک
جمعه, 15 تیر 1403
نماینده سابق مردم تهران در مجلس:

غربگراها دنیا را در آمریکا خلاصه می‌دانند

غربگراها دنیا را در آمریکا خلاصه می‌دانند

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: دسته‌ای از سیاستمداران و مدعیان سیاست در کشور، ارتباط با دنیا را در آمریکا خلاصه می‌دانند.

غلامحسین رضوانی در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: در اهمیت مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری باید به این نکته توجه کرد که رئیس جمهور، رئیس قوه مجریه کشور و در میان قوا نیز پیشانی نظام است‌.

وی با اشاره به حساسیت و اهمیت جایگاه سکانداری قوه مجریه، خاطرنشان کرد: این اهمیت منحصر به فرد، نقش خود را در تاثیرگذاری رئیس جمهور در عرصه معادلات داخلی و خارجی کشور نشان می‌دهد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به ادعای برخی غرب‌گرایان مبنی بر اینکه رئیس جمهور چندان اختیاراتی ندارد، اشاره و تاکید کرد: نحوه ورود به انتخابات ریاست جمهوری غرب‌گرایان داخلی و خارجی بیانگر خلاف واقع بودن این ادعا است.

رضوانی ادامه داد: این افراد با تمام وجود و با استفاده از روش‌های مشروع و نامشروع به دنبال روی کار آمدن یک رئیس جمهور غربگرا هستند، انتخابات ریاست جمهوری در کشورمان یک انتخابات کاملأ واقعی بوده و رئیس جمهوری نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای دارد.

وی توجه مردم به انتخابی دقیق و متناسب با سطح توقعات از رئیس جمهور را ضروری خواند و افزود: افزایش مشارکت مردم در این دوره از انتخابات برای مسئولان مسئولیت‌زا بوده و نشان می‌دهد مردم دریافته‌اند که نقش‌آفرینی آنان به کارآمدی نظام کمک کند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تقویت جهت‌گیری‌های اساسی دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی در دولت چهاردهم تأکید و تصریح کرد: دسته‌ای از سیاستمداران و مدعیان سیاست در کشور ارتباط با دنیا را در ارتباط با آمریکا می‌بینند، حال آنکه ارتباط با دنیا در دولت شهید رئیسی به معنای واقعی کلمه توسعه یافت و برقراری روابط با کشورهای عربی، آسیایی، آفریقایی، آمریکای لاتین و همسایگان از مصادیق آن است.

رضوانی با تأکید بر اینکه ارتباط نزدیک با کشورهای همسایه به برطرف کردن بسیاری از نیازهای کشور کمک می‌کند، گفت: پیوستن به پیمان‌های بریکس و شانگهای از جمله دستاوردهای سیاست خارجی دولت سیزدهم بوده که در زمینه مبادلات پولی بر مبادلات دو جانبه و چند جانبه در خنثی‌سازی تحریم‌های ظالمانه تاثیرگذار است.

وی بر ضرورت استمرار سیاست‌های توسعه روابط و فعالیتدهای دیپلماتیک مورد نیاز کشور تأکید و اظهار کرد: دولت چهاردم می‌بایست استمراردهنده خدمات شهید رئیسی بوده و برای این منظور به بازیگران قوی و تراز انقلاب در حوزه سیاست خارجی نیاز دارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از