حالت تاریک
چهارشنبه, 13 تیر 1403
معاون خدمات شهری شهرداری ورامین:

طرح ساماندهی دستفروشان در ورامین آغاز شد

طرح ساماندهی دستفروشان در ورامین آغاز شد

معاون خدمات شهری شهرداری ورامین گفت: با نزدیک شدن به ایام تعطیلات نوروز، طرح ساماندهی دستفروشان ورامین با انتقال آنان به نمایشگاه بهاره و بازارچه بلوار همت ورامین آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، مجتبی نظری روز چهارشنبه اظهار داشت: به منظور جلوگیری از هرگونه سد معبر و پهن شدن بساط دستفروشی در مناطق مرکزی شهر ورامین و به منظور تسهیل در تردد شهروندان و خودروهای عبوری، طرح ساماندهی دستفروشان در شهر آغاز شد.

وی افزود: با نزدیک شدن به ایام تعطیلات نوروز، تعداد زیادی از دستفرشان با استقرار در مرکز شهر ورامین، نسبت به فروش محصولاتی اقدام می‌کنند که به این افراد، فروشندگان غیربومی که عمدتاً با وانت‌بار در روزهای پایانی سال در ورامین حضور پیدا می‌کنند که این امر می‌تواند به افزایش مشکلات ترافیکی منجر شود.

معاون خدمات شهری شهرداری ورامین تصریح کرد: شهرداری ورامین با هماهنگی پلیس راهور، اتاق اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت، شرایط فعالیت افراد دستفروش و کمک به کسب روزی حلال بدون ایجاد مشکل برای شهر را مورد بررسی قرار داده و همچون سال گذشته، بلوار همت، پشت مسجد تاریخی جامع را برای استقرار دستفروشان در نظر گرفته است که این افراد می‌توانند با مراجعه به اتاق اصناف، نسبت به ثبت‌نام برای استقرار اقدام کنند.

نظری بیان کرد: بخشی از دستفروشان ورامینی برای فعالیت به سمت نمایشگاه بهاره واقع در میدان پلیس هدایت شده‌اند و این امر باعث شده تاکنون، مشکلی در خصوص ایجاد سد معبر توسط دستفروشان در شهر ورامین ایجاد نشده است.

وی اظهار داشت: استقرار دستفروشان و یا قرار دادن کالاهای مغازه‌ها در پیاده‌رو در مرکز ورامین، خیابان‌های شهید بهشتی، مسجد جامع، ۱۵ خرداد، شهدا و آیت‌الله طالقانی ممنوع است و شهرداری با جدیت با این تخلف برخورد می‌کند.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از