حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
سرپرست اداره کل کار استان تهران خبر داد:

صدور ۲۶۶ هزار مجوز مشاغل خانگی در تهران

صدور ۲۶۶ هزار مجوز مشاغل خانگی در تهران

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: بیش از ۲۶۶ هزار مجوز در حوزه مشاغل خانگی در سه سال گذشته در استان تهران صادر شده است.

محمد آذرپناه در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: طی سه سال گذشته بیش از ۴ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌‌‌الحسنه به متقاضیان کسب و کارهای خانگی در استان تهران اختصاص یافته است.

وی حمایت از مشاغل خانگی را یکی از رویکردها و اقدامات تحولی دولت سیزدهم برشمرد و بیان کرد: در این راستا در حوزه اعطای تسهیلات و اعتبارات اختصاص یافته به این مشاغل، عملکرد برجسته‌ای محقق شده است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی استان تهران عنوان کرد: مشاغل خانگی طی سال‌های گذشته در استان تهران تا حدودی منزوی شده و مورد توجه جدی مسئولان قرار نداشتند، اما این استان در دولت سیزدهم توانست رتبه نخست کشوری در جذب تسهیلات مشاغل خانگی را به خود اختصاص دهد.

آذرپناه از صدور ۲۶۶ هزار و ۵۸ مجوز مشاغل خانگی در استان تهران در عمر کاری سه ساله دولت سیزدهم خبر و ادامه داد: در یک سال اخیر در مجموع ۷ هزار و ۳۸۱ مجوز در حوزه مشاغل خانگی در این استان صادر شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به ضرورت پیش‌بینی الزامات توسعه استان در برنامه‌ زمان‌بندی میان‌مدت و بلندمدت، اشتغال‌ ایجاد شده در استان تهران در سال جدید بایستی با رویکردهای کاری جدید مورد توجه قرار گیرد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران تأکید کرد: بنابراین حمایت از کسب و کارهای مبتنی بر دانش‌بنیان، ارتقاء مهارت منابع انسانی متناسب با اقتضای فناوری و مشاغل خانگی دانش‌پایه و تلاش در راستای توسعه صادرات محصولات این دسته از مشاغل از جمله اولویت‌های اشتغال در استان تهران به شمار می‌روند.

آذرپناه افزود: سند تعهد اشتغال استان تهران در سال ۱۴۰۳ عمدتأ با رویکرد حمایت از اشتعال و کار آفرینی با محوریت تقویت مهارت‌های نیروی کار، توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان‌ و مشاغل خانگی دانش‌پایه پیگیری خواهد شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از