حالت تاریک
شنبه, 16 تیر 1403
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور:

شتاب‌دهنده‌ها حامیان طراحان پوشاک ایرانی شوند

شتاب‌دهنده‌ها حامیان طراحان پوشاک ایرانی شوند

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: شتاب‌دهنده‌ها با حمایت از طراحان پوشاک ایرانی - اسلامی بسترساز تقویت ظرفیت‌ها در این عرصه شوند.

عاطفه خادمی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: جشنواره مد و لباس تن‌پوش نور ظرفیت بی‌نظیر و بی‌بدیلی از توانمندی جامعه بانوان در پرداختن به مسئله سبک زندگی و به طور خاص پوشش و‌ پوشاک را فراهم آورده است.

وی بیان کرد: در این جشنواره شاهد حضور مزون‌داران و در کنار آن دانشجویان و دانش‌آموزانی با استعدادهای بالا هستیم که طرح‌های خوبی را با استفاده از نمادها و الگوهای اسلامی و ایرانی ارائه کرده‌ و به نمایش گذاشته‌اند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور از جشنواره تن‌پوش نور به عنوان نمایش‌دهنده یک ظرفیت بومی در سطح استان تهران یاد و خاطرنشان کرد: مهمترین اقدام برای این طراحان، برجسته‌سازی این ظرفیت در قالب یک فضای استعدادیابی با کمک شتاب‌دهنده‌ها است.

خادمی بر ضرورت حمایت حامیان و شتاب‌دهنده‌ها از طراحان پوشاک ایرانی - اسلامی تأکید و تصریح کرد: طراحان با استعداد پوشاک برای به تولید رساندن و عرضه محصولات خود در بازار فروش، نیازمند همراهی حامیان مالی و شتاب‌دهنده‌ها هستند.

وی عنوان کرد: در کنار توجه به بسترسازی برای عرضه و فروش تولیدات، آموزش به عنوان امری ضروری به ارتقاء سطح کیفیت و هدایت آن به سمت تولیدات فاخر متناسب با غنای مذهبی و فرهنگی کشورمان در حوزه پوشاک کمک می‌کند. دبیر شورای عالی فرهنگ عمومی کشور گفت: دانشجویان، دانش‌آموزان و مزون‌داران طرحی‌های زیبا و متنوعی را با بهره‌گیری از نمادهای دینی، فرهنگی، تاریخی و هویتی در جشنواره تن‌پوش نور ارائه کرده‌اند که قابلیت تولید و عرضه در بازار فروش را داشته و تولیدات فاخری به شمار می‌روند.

گفتنی است، جشنواره مد و لباس تن‌پوش نور به همت بسیج جامعه زنان سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران به مدت سه روز از ۱۱ تا ۱۳ تیر در مجموعه فرهنگی ایوان ری در شهرستان ری برقرار است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از