حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
«تهران نیوز» گزارش می‌دهد؛

قبله تهران پذیرای ۳ میلیون جامانده اربعین

قبله تهران پذیرای ۳ میلیون جامانده اربعین

شهرستان ری، کربلای ایران خود را برای حضور میلیونی جاماندگان حسینی در راهپیمایی اربعین از میدان آئینی امام حسین (ع) تا آستان حضرت عبدالعظیم (ع) آماده می‌کندـ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، روزشمار تقویم در طول یک سال ورق خورد و اینک چهار روز دیگر به اربعین حسینی باقی مانده است.
عاشقان زیادی با وجود گرمای هوا و مشقت راه خود را به کشور عراق رسانده‌اند و با پیاده‌روی در مسیر نجف تا کربلا با پای جان به زیارت اباعبدالله‌الحسین (ع) شتافته‌اند.

خیلی‌ها نیز اگرچه این روزها راهی سفر و زیارت عتبات عالیات نشده‌اند، اما هر قدم همراه با زائران کوی یار خود را در این سفر معنوی تجسم می‌کنند، آنان جاماندگان و بهتر بگوئیم دلدادگانی هستند که شوق حضورشان در کربلای معلی را می‌توان در اشک‌ها و بغض‌هایشان به تماشا نشست.
در روزهایی که جمعیت چندین میلیونی خود را به کربلای معلی رسانده‌اند، کربلای ایران نیز حال و هوای اربعینی به خود گرفته و آستان مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در شهرستان ری مهیای استقبال از جمعیت میلیونی جاماندگان اربعین می‌شود.
اختصاص هزار دستگاه اتوبوس برای جابجایی زائران

فرماندار شهرستان ری گفت: از ماه‌ها پیش ۱۲ کمیته برگزاری راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی تشکیل و فعالیت‌ها با محوریت آسیب‌شناسی مسائل در مراسم پیاده‌روی سال‌های گذشته در سطوح استانی و شهرستانی پیگیری شده است.

مهدی باب‌الحوائجی از اختصاص هزار دستگاه اتوبوس و ۲۲۰ دستگاه ون در ۱۴ منطقه و هشت مسیر به منظور انتقال زائران اختصاص خبر داد و بیان کرد: خطوط یک و ۶ مترو از ساعت ۵:۳۰ صبح روز اربعین به صورت رایگان خدمات‌رسانی به دلدادگان حسینی است.

وی با اشاره به اینکه انتقال زائران از مسیر شهرستان‌های ورامین، قرچک، پیشوا، تهران و بالعکس از صبح تا ساعت ۱۸ عصر از طریق ۶ رام قطار انجام می‌شود، عنوان کرد: افرادی که قصد دارند در این مراسم باشکوه فرهنگی و مذهبی شرکت کنند، در حد امکان از وسایل نقلیه عمومی استفاده کرده و در صورت استفاده از وسایل نقلیه شخصی، خودروها را به پارکینگ‌ها منتقل کنند.

قبله تهران پذیرای ۳ میلیون جامانده اربعین

فرماندار شهرستان ری با اشاره به خدمات کمیته بهداشت و سلامت راهپیمایی جاماندگان اربعین، تأکید کرد: هماهنگی‌های لازم با بیمارستان‌های فیروزآبادی، شهدای هفتم تیر، حضرت صدیقه کبری (س) و دارالشفاء حرم سیدالکریم (ع) به منظور خدمات‌رسانی به زائران انجام شده است.

باب‌الحوائجی افزود: همچنین بیمارستان‌های لقمان، امیرالمومنین، سینا، آیت‌الله کاشانی، بهارلو و ضیائیان بیملرستان‌هایی هستند که در شهر تهران به عنوان بیمارستان معین انتخاب شده‌اند.

وی با اشاره به برپایی ۳۵۰ موکب از محدوده پل آزادگان تا حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، افزود: علاوه بر موکب‌های فرهنگی، ۶ حسینیه کودک، سه موکب هنرمندان و ۱۰ استیج برای اجرای برنامه‌های فرهنگی تعبیه شده است.

فرماندار شهرستان ری از برپایی نمایشگاه تخصصی حجاب با ارائه الگوهای حجاب اسلامی در حاشیه راهپیمایی اربعین حسینی خبر و ادامه داد: علاوه بر قرائت زیارت اربعین در طول مسیر راهپیمایی، ۲۴ مدرسه و ۲۸ مدرسه برای ارائه خدمات به جاماندگان و برپایی نماز آماده شده است.

باب‌الحوائجی تصریح کرد: زائران با نصب اپلیکیشن فرهنگسرا به آدرس map.farhangsara.ir می‌توانند آدرس و موقعیت مکانی مدارس، مساجد و دیگر مراکز خدمات‌رسان را دریافت کنند.

وی از شروع راهپیمایی جاماندگان اربعین از ۵:۳۰ صبح از میدان امام حسین (ع) آغاز و به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) خبر و ادامه داد: پیش‌بینی‌ها از حضور ۳ میلیون دلداده حسینی در ری خبر می‌دهد.

فرماندار شهرستان ری عنوان کرد: ۲۰ پارکینگ در اطراف حرم سیدالکریم (ع) و نقاط دیگر به منظور پارک خودروهای زائران اختصاص یافته و ۱۳۰ چشمه سرویس بهداشتی نیز آماده شده است.

قبله تهران پذیرای ۳ میلیون جامانده اربعین

«کربلا طریق الاقصی» شعار راهپیمایی جاماندگان اربعین

معاون امور علمی و فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) شعار امسال راهپیمایی جاماندگان اربعین را «کربلا طریق الاقصی» اعلام کرد و گفت: دومین اجتماع عاشقان اباعبدالله در اربعین حسینی در این خطه رقم می‌خورد.

حجت‌الاسلام محسن عرفاتی با اشاره به حضور ۴ میلیون زائر در راهپیمایی جاماندگان اربعین سال گذشته، اظهار کرد: تدابیر خوبی در سطح استان تهران و شهرستان ری انجام و با صدور احکامی، فعالیت‌ها در حوزه‌های مختلف اجرایی شده است.

وی عنوان کرد: حرم مطهر سیدالکریم از شب پیش تا شام اربعین با اجرای برنامه‌های ویژه و برپایی موکب‌ها پذیرای زائرانی است که از شهرستان‌های استان تهران و دیگر استان‌های کشور در این پیاده‌روی شرکت می‌کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از