حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران:

زنان مسلمان به بانوان کربلا اقتدا می‌کنند

زنان مسلمان به بانوان کربلا اقتدا می‌کنند

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: بانوان در حادثه عاشورا تقشی بی‌بدیل دارند؛ زنان مسلمان باید به بانوان حماسه کربلا به عنوان یک الگو اقتدا کرده و از آن‌ها درس بگیرند.

حجت‌الاسلام سید محسن محمودی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: اهداف امام حسین (ع) از قیام و نهضت عاشورا به خوبی توسط خود حضرت بیان شده‌ اهم این موضوعات در تعابیر حضرت در طول سفر از مکه به سمت کربلا و در ادامه خطبه‌های ایشان و نامه‌هایشان آمده است.

وی بیان کرد: امام حسین (ع) هدف از این حرکت را ظلم، خونریزی و کشورگشائی ندانسته، بلکه احیای دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر را از اهداف قیام خود خوانده که در حقیقت جامع تمام مسائل است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران تاکید کرد: در روز عاشورا زنانی چون حضرت زینب (س)، حضرت سکینه (س)، مادر وهب و امثال این بانوان در شرایط سخت و حاشیه میدان جنگ مسئولیت خطیری را به دوش می‌کشیدند و به شیوه خود در مقابل دشمن ایستادگی می‌کردند.

محمودی تصریح کرد: از سویی حضرت زینب (س) پس از روز عاشورا به عنوان علمدار و پرچم‌دار کاروان اسرا، هر چه انجام می‌داد با اذن حضرت سجاد (ع) بود.

وی تصریح کرد: خطبه حضرت زینب (س) در کوفه و شام، مطالبی که ام کلثوم (س) و یا رقیه (س) با زبان کودکانه بیان می‌کرد و همچنین بانوان دیگری که در مقاطع مختلف صحبت کردند، همگی وقایع دشت کربلا را به تصویر کشیده و نشان‌دهنده مظلومیت امام حسین (ع) و یارانش بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران ادامه داد: حضرت ام‌البنین (س) در واقعه کربلا حضور نداشت، اما در مدینه با روضه و سخنان خود یاد کربلا را زنده نگه داشت، اینان بانوانی بودند که در ابعاد مختلف در نهضت عاشورا نقش‌آفرین بودند و باید زنان مسلمان به عنوان یک الگو به آن‌ها اقتدا کرده و درس بگیرند.

محمودی خاطرنشان کرد: زن مسلمان ایرانی وارث شهدا و خون مطهرشان است، زنان ما هم دوران دفاع مقدس و هم دوران انقلاب اسلامی در تمامی صحنه‌ها در خط مقدم بوده و پا به پای مردان به میدان آمدند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از