حالت تاریک
چهارشنبه, 13 تیر 1403
«تهران نیوز» گزارش می‌دهد؛

ری میزبان ۳۰ هزار زائر روح‌الله

ری میزبان ۳۰ هزار زائر روح‌الله

در سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره)، شهرستان ری میزبان اسکان  ۳۰ هزار نفر از زائران روح‌الله است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، در آستانه برگزاری سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی معمار کبیر انقلاب اسلامی، برنامه‌ریزی‌ها برای میزبانی از خیل عزاداران و زائران روح‌الله در حال انجام است.

پس از عبور از سال‌های محدودیت‌زای همه‌گیری و شیوع ویروس کرونا که محدودیت‌هایی را در اعزام زائران به حرم مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی ایجاد کرده بود، اینک چند سالی است بار دیگر در سالروز عروج ملکوتی امام خمینی (ره) موج عظیمی از زائران از سراسر کشور خود را به مرقد امام راحل می‌رسانند تا عهد و پیمانی دوباره با آرمان‌های پیر جماران داشته باشند.

شهرستای ری به لحاظ موقعیت جغرافیایی همه ساله پذیرا و میزبان چند هزار نفر از زائران حرم مطهر امام راحل است و به این ترتیب همه ساله در روزهای منتهی به سالروز عروج ملکوتی خمینی کبیر (ره)، برنامه‌هایی با هدف استقبال و اسکان زائران در این شهرستان انجام می‌شود.

در این راستا امروز نشست خبری هماهنگی سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) با حضور فرماندار شهرستان ری و فرمانده سپاه حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار و اهم فعالیت‌ها در این باره اطلاع‌رسانی شد.

ری میزبان ۳۰ هزار زائر روح‌الله

حضور ۷ هزار نفر از مردم قبله تهران در حرم امام راحل

فرماندار و رئیس ستاد ارتحال امام خمینی (ره) شهرستان ری گفت: این شهرستان در سی و پنجمین سالگرد احتمال امام راحل میزبان ۳۰ هزار نفر از زائران از استان‌های مازندران، سیستان و بلوچستان، فارس، همدان، کرمان و  کهگیلویه و بویراحمد است.

مهدی باب‌الحوائجی خاطرنشان کرد: علاوه بر تهیه ۳۱ هزار و ۶۰۰ وعده صبحانه و ۳ هزار و ۸۸۰ میاد وعده، ۴۰ هزار پرس غذای گرم برای هر یک از وعده‌های شام و ناهار برای زائران اسکان‌یافته در شهرستان ری تامین می‌شود.

وی عنوان کرد: همچنین مردم خداجوی و مؤمن شهرستان ری به صورت خودجوش از نقاط مختلف این شهرستان در مراسم سالروز ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی حضور می‌یابند.

فرماندار شهرستان ری با اشاره به پیش‌بینی حضور ۷ هزار نفر از شهروندان قبله تهران در مراسم سالروز ارتحال امام راحل، بیان کرد: علاوه بر اجرای اقدامات ترافیکی و طرح‌های امنیتی، اورژانس و بیمارستان‌های شهدای هفتم تیر و فیروزآبادی آماده ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران بارگاه امام خمینی (ره) هستند.

باب‌الحوائجی با اشاره به آمادگی مراکز آتش‌نشانی شهرداری منطقه ۲۰ تهران و شهرهای باقرشهر، حسن‌آباد، کهریزک و قیامدشت، افزود: تعدادی از زائرانی که از استان‌های دیگر در این مراسم شرکت می‌کنند، در بخش‌های کهریزک، فشافویه، خاوران و قلعه‌نو اسکان داده می‌شوند.

اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی برای دانش‌آموزان 

وی از اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی بسیار مؤثری در سطح شهرستان ری در ایام سالروز ارتحال امام راحل خبر و ادامه داد: هدف از اجرای این برنامه‌ها آشنایی نسل جوان و نوجوان امروزی با تفکر و اندیشه معمار کبیر انقلاب اسلامی و زنده نگه داشتن این آرمان‌ها در بین جامعه است.

رئیس ستاد ارتحال امام خمینی (ره) شهرستان ری تأکید کرد: بر این اساس برنامه‌های محتوایی با مشارکت آموزش‌ها و پرورش و سازمان تبلیغات اسلامی با محور آشنایی نوجوانان و دانش‌آموزان با اندیشه‌های ناب امام راحل در قالب خاطره‌گویی و پویش کتابخوانی با موضوعات امام خمینی (ره) در حال انجام است.

باب‌الحوائجی با اشاره به اجرای ویژه برنامه سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در روز ۱۵ خرداد در حرم عبدالعظیم حسنی (ع)، تصریح کرد: همچنین طرح‌های خوبی برای مسائل ترافیکی و حمل و نقل خودروها در مسیرهای منتهی به حرم مطهر برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

ری میزبان ۳۰ هزار زائر روح‌الله

تشکیل ۶ کمیته با محوریت برگزاری مراسم سالروز ارتحال امام

فرمانده سپاه حضرت عبدالعظیم حسنی (ره) شهرستان ری گفت: ۶ کمیته اجرایی، حمل و نقل، ترافیک و بحران، پشتیبانی، امنیتی و انتظامی، فرهنگی و تبلیغات، نظارت و ارزیابی با هدف برگزاری هرچه بهتر مراسم سی و پنجمین سالگرد عروج ملکوتی معمار کبیر انقلاب در شهرستان ری تشکیل شده است.

روح‌الله قنبری خاطرنشان کرد: شهرستان ری از عصر روز ۱۳ خرداد میزبان زائرانی از استان‌های خوزستان، فارس، بوشهر، خراسان رضوی، مازندان، سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد و اقامت و اسکان آنان در حدود ۵۰ مدرسه، حسینیه و مسجد است.

وی عنوان کرد: همچنین بیش از ۷ هزار نفر از مردم ولایتمدار و شهیدپرور شهرستان ری صبح روز ۱۴ خرداد از پنج بخش مرکزی، قعله‌نو، خاوران، فشافویه و کهریزک در مراسم سالروز ارتحال امام راحل در حرم مطهر شرکت می‌کنند.

اجرای مراسم گرامیداشت شهدای ۱۵ خرداد در ری دبیر ستاد ارتحال امام خمینی (ره) شهرستان ری بیان کرد: زائرانی که از قبله تهران قصد شرکت در این مراسم را دارند، از طریق ناوگان اتوبوسرانی در محل‌های مشخص شده به حرم امام خمینی (ره) منتقل و اعزام می‌شوند.

قنبری با اشاره به نقش شهرستان ری در کمک به تأمین امنیت این مراسم، تأکید کرد: همچنین مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۵ خرداد در مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه این شهرستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به محدودیت‌های تردد در محورهای منتهی به حرم مطهر، افزود: شهروندانی که از شهرستان ری قصد شرکت در این مراسم را دارند، از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی تردد کنند، چرا که ورود خودروهای شخصی به دلیل ملاحظات امنیتی محدودیت دارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از