حالت تاریک
شنبه, 07 مهر 1403
فرمانداری ری:

راه‌اندازی شهرک حمل و نقل اولویت ری است

راه‌اندازی شهرک حمل و نقل اولویت ری است

فرماندار ری گفت: رفع مشکلات پروژه و راه‌اندازی شهرک حمل و نقل به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه شهرک حمل‌ و نقل مؤسسات باربری خاورمیانه از اولویت‌های عمرانی ری می‌باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، مهدی باب‌الحوائجی با حضور در بخش کهریزک از مجموعه شهرک حمل و نقل و مؤسسات باربری تهران بازدید و در جریان آخرین اقدامات صورت گرفته در راستای رفع مشکلات موجود و آغاز به فعالیت بزرگ‌ترین مجموعه شهرک حمل‌ و نقل مؤسسات باربری خاورمیانه قرار گرفت.

در این بازدید که با حضور بشارت معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، گراوند بخشدار کهریزک، معینی رئیس شورای اسلامی بخش کهریزک، مسئولان اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شرکت شهرک‌های حمل و نقل و مؤسسات باربری تهران انجام شد، فرماندار شهرستان ری ضمن بازدید میدانی از بخش‌های مختلف شهرک، در نشستی به بررسی مسائل و مشکلات موجود در مسیر تکمیل و بهره‌برداری کامل از این مجموعه پرداخت.

بزرگ‌ترین شهرک حمل و نقل خاورمیانه در محل کیلومتر ۲۵ جاده قدیم تهران قم

در همین رابطه فرماندار ویژه شهرستان ری ضمن بیان توضیحاتی پیرامون شهرک حمل و نقل تهران و مشکلات موجود جهت تکمیل این مجموعه عنوان کرد: همزمان با توسعه کلانشهر تهران و افزایش جمعیت و حجم ترافیک درون شهری و نقاط سکونتگاهی و ایجاد مشکلات عدیده‌ای همچون آلودگی هوا، مصرف بالای سوخت‌های فسیلی، افزایش شدید بار ترافیکی، استهلاک خودروهای سنگین و دیگر موارد سبب گردید ایده ساخت شهرک حمل و نقل در منطقه کهریزک شهرستان ری شکل گرفته و در اوایل دهه ۷۰ کلنگ ساخت مجموعه به زمین زده شد.

باب‌الحوائجی ادامه داد: بر اساس طراحی‌ها مقرر گردید این شهرک به عنوان بزرگ‌ترین شهرک حمل و نقل خاورمیانه در محل کیلومتر ۲۵ جاده قدیم تهران قم واقع در بخش کهریزک شهرستان ری و در زمینی به مساحت ۳۰۰ هکتار در سه فاز ایجاد گردد. فاز اول طرح با ۸۰ قطعه، فاز دوم با ۱۲۰ قطعه و فاز سوم با ۱۰۰ قطعه برنامه‌ریزی شده است که متراژ قطعات ۴ و ۵ هزار متر می‌باشد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از