حالت تاریک
چهارشنبه, 13 تیر 1403

راهپیمایی ۱۵ خرداد در ورامین برگزار شد

راهپیمایی ۱۵ خرداد در ورامین برگزار شد

مردم شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا همزمان با شصت و یکمین سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲، به یاد شهید آیت‌الله رئیسی و دیگر شهدای خدمت راهپیمایی کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، مردم شهرستان‌های ورامین قرچک و پیشوا در جنوب شرق استان تهران روز سه‌شنبه با حضور در راهپیمایی باشکوه بار دیگر صحنه‌هایی با شکوه از حماسه حضور مردم را در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی به نمایش گذاشتند.

راهپیمایان با اجتماع در مقابل بوستان ۱۵ خرداد و حرمت به سمت پل تاریخی باقرآباد، مشهد شهدای ۱۵ خرداد، صحنه‌های غرورآفرینی از عشق به نظام مقدس جمهوری اسلامی را به تصویر کشیدند و ثابت کردند که گذر زمان آنان را از آن چه پدارانشان به یادگار گذاشته‌اند، دور نخواهد کرد.

راهپیمایان در حالی که تصاویری از امام راحل و رهبر معظم انقلاب بر دست داشتند، با سردادن شعارهایی همچون شعارهایی همچون مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائئیل، مرگ بر انگلیس، یاد شهدای ۱۵ خرداد را گرامی داشتند.

برخی از مردم بار دیگر کفن به تن کردند تا این واقعیت را یادآوری کنند که مردم این دیار همیشه آماده اهداء جان در راه اسلام هستند و تهدیدهای دشمنان قسم خورده نظام، در دل آنان هراسی وارد نمی‌کنند و به راستی میراث‌دار قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ هستند.

حضور پر تعداد جوانان و نوجوانان در این راهپیمایی ثابت کرد که عشق به نظام مقدس جمهوری اسلامی به نسل و گروهی خاص تعلق ندارد بلکه همه قدردان نعمت انقلاب اسلامی هستند. در پایان این مراسم، راهپیمایان محل شهادت شهید قیام خونین ۱۵ خرداد را گلباران کردند.

در قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ مردم دشت ورامین، سید مرتضی طباطبایی رفیعی، جعفر عرب مقصودی، مسیب مهابادی، ابوالقاسم اردستانی، حسن خانی، امیرهوشنگ معصومشاهی و عزت‌الله رجبی در قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ به شهادت رسیدند.

یادواره شهدای قیام ۱۵ خرداد و شهدای خدمت برگزار شد

یادواره شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد و شهدای خدمت با سخنرانی آیت‌الله میرهاشم حسینی و مداحی حاج امیر عباسی و با حضور فخاری فرماندار، حجت‌الاسلام اسماعیلی امام جمعه، خزایی نماینده مردم شهرستان‌های قرچک، ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، معاونین فرماندار، بخشدار، رؤسای ادارات و حضور پرشور آحاد مردم ازجمله خانواده‌های شهدا، بسیجیان، فرهنگیان، کسبه و... در مسجد ۱۵ خرداد شهرستان قرچک برگزار شد. گفتنی است، حُسن ویژه این مراسم معنوی، حضور پررنگ جوانان و نوجوانان و همچنین بانوان در این مراسم بود.

استاد حوزه علمیه گفت: شهدای قیام خونین۱۵ خرداد سال ۴۲ با شهادت خویش، هدایتگران تاریخ هستند

 حجت‌الاسلام میرهاشم حسینی شامگاه دوشنبه در مراسم گرامیداشت شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ که در مسجد ۱۵ خرداد منطقه باقرآباد شهرستان قرچک برگزار شد اظهار داشت: شهدای قیام خونین ۱۵خرداد وقتی متوجه شدند که به مرجعیت و خط جهان تشیع حمله و هجمه می شود وارد میدان شدند و جان خود را تقدیم راه حق کردند.

وی افزود: شهدای ۱۵ خرداد تنها برای رضای خدا وارد حرکتی شدند که به خوبی از آخر آن که همان شهادت بود اطلاع داشتند، خون آنان به زمین ریخت تا نهال انقلاب تا پیروزی انقلاب اسلامی آبیاری شود.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: شهدای ۱۵ خرداد سال ۴۲ هدایتگران تاریخ هستند و خون پاک آنان باعث شد تا افراد خدمتگذاری همچون شهید رئیسی پا به عرصه وجود گذاشته و به فرموده رهبر معظم انقلاب شهید راه خدمت شوند.

حجت‌الاسلام حسینی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید رئیسی و شهدای همراه ایشان گفت: زمانی که آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان به شهادت رسیدند، در ظاهر کشور رئیس‌جمهور نداشت، رئیس مجلس نیز هنوز انتخاب نشده بود ولی مردم ایران اسلامی همگام با مسئولان و حول عظمت و برکت رهبر انقلاب اسلامی جریانی را به وجود آوردند که دشمنان قسم خورده نظام و تمامی تحلیل‌گران متحیر شدند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

راهپیمایی ۱۵ خرداد در ورامین برگزار شد
راهپیمایی ۱۵ خرداد در ورامین برگزار شد

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از