حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
امام جمعه فیروزکوه:

خون‌خواهی از شهید هنیه قطعی است

خون‌خواهی از شهید هنیه قطعی است

امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: خون‌خواهی از شهید اسماعیل هنیه مسئله‌ای قطعی است، هیچ عقب‌نشینی در کار نیست مگر تاکتیکی باشد برای ضربه محکم‌تر.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، حجت الاسلام حسن حیدری در خطبه‌های نماز عبادی-سیاسی جمعه این هفته شهرستان فیروزکوه اظهار داشت: یکی از آثار تقوا، عاقبت بخیری است، از اثرات زيارت اربعين این است که زائر اربعين امام حسين (ع) عاقبت به شر نمی‌شود.

وی گفت: ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان غیور و سرافراز به میهن اسلامی است، دلاور مردانی که با تأسی از امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س)، با صبر و استقامت خود، نظام اسلامی را حفظ کردند و به انقلاب اسلامی آبرو دادند.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه افزود: آزادگان عزیز ما، مجاهدان واقعی عرصه فی سبیل الله هستند و رسالت بزرگی بر دوش دارند و آن هم رساندن پیام شهدا به نسل جدید است.

وی خاطر نشان کرد: نسل جدید ما باید با زبان رسای آزادگان و رزمندگان دفاع مقدّس، روایت صحیح از دوران هشت ساله داشته باشند و این رسالت فقط با همّت آزادگان و ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدّس شدنی است.

حجت الاسلام حیدری بیان داشت: ۲۸ مرداد سالروز کودتای آمریکایی و سرنگونی دولت مصدق می‌باشد، این واقعه مهم در تاریخ ایران درس‌های بزرگی دارد؛ یکی اینکه هر چند دکتر مصدق با حمایت آیت‌الله کاشانی به نخست وزیری رسید، ولی در دوران نخست وزیری رابطه گ‌اش با آیت‌الله کاشانی قطع شد و این اشتباه بزرگ او بود، چرا که مردم به اعتبار روحانیت و مرجعیت، از او حمایت کردند و وقتی کودتا شد دیگر حمایت مردمی را از دست داد؛ چرا که مردم پشتیبان مرجعیت هستند و انقلاب اسلامی نیز در حقیقت در سایه حمایت مردم از روحانیت و مرجعیت امام خمینی واقع شد.

وی افزود: درس دوم این بود که مصدق به آمریکا خوش‌بین بود و به آن‌ها اعتماد کرد ولی چون دنبال استقلال و ملّی شدن نفت بود، آمریکایی ها به او خیانت کردند، چرا که آمریکا با استقلال ملّت‌ها مخالف است.

امام جمعه فیروزکوه اظهار داشت: ۳۱ مرداد روز جهانی مسجد است، یک جریان مسیحی صهیونیستی در آمریکا که اعتقاد دارد ویرانی مسجد الاقصی و ساخت معبد سوم سلیمان شرط ظهور حضرت مسیح (ع) خواهد لود، در ۲۱ اوت ۱۹۶۹ مصادف با ۳۱ مرداد ۱۳۴۸، مسجدالاقصی را به آتش کشیدند.

وی تصریح کرد: مسجد در اسلام از جایگاه والائی برخوردار است، مسجد خانه خدا، کانون هدایت و محبوب ترین مکان مقدّس در اسلام است، مسجد در نگاه اسلامی دارای کارکردهای بسیار عبادی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است؛ مسجد محل سازماندهی و تربیت نیروهای انقلابی، خدمات اجتماعی و گره‌گشایی از مشکلات مردم است.

حجت الاسلام حیدری اذعان داشت: انقلاب اسلامی ایران هم شروع آن از مسجد بود و سازماندهی نیروها و تربیت نیروها از مسجد انجام شد، به صورت کلی، همه حرکت‌های اجتماعی و سیاسی از مسجد شروع می‌شود.

وی افزود: به نظر می‌رسد در دهه های اخیر، با سوء تدبیرها، این نقش‌ها بسیار کمرنگ شده است، در حالیکه به فرمایش امام راحل، انقلاب ما برای اداره مسجد بود، در گام دوم انقلاب، باید تلاش کنیم که مسجد را به هویت اصلی خود برگردانیم.

امام جمعه فیروزکوه گفت: امروز امام جماعت و هیئت امنای مساجد، وظیفه سنگینی برعهده دارند و باید علاوه بر عمران ظاهری مسجد، در آبادانی معنوی مسجد تلاش کنند و زمینه را برای حضور بانشاط جوانان در مسجد فراهم کنند.

وی با اشاره به جنایات صهیونسیت‌ها در ترور شهید اسماعیل عنوان کرد: خون‌خواهی از شهید اسماعیل هنیه، اولاً این مسئله قطعی است و هیچ عقب‌نشینی در کار نیست مگر تاکتیکی باشد برای ضربه محکم‌تر، از دیدگاه قرآن کریم، عقب نشینی فقط در صورت آماده شدن برای ضربه سنگین‌تر، مجاز است و عقب‌نشینی از روی ترس و وادادگی، موجب غضب الهی خواهد بود.

حجت‌الاسلام حیدری افزود: ثانیاً تأخیر در حمله، بخشی از تنبیه رژیم است و فشار روانی و مالی بسیار بالائی در سرزمین‌های اشغالی ایجاد کرده، صهیونیست‌ها مجبورند هر شب در پناهگاه‌ها باشند و وضعیت روانی بسیار بدی دارند. 

امام جمعه فیروزکوه بیان داشت: ثالثاً دیگر بحث انتقام نیست که یک ضربه زدند، ما هم یک ضربه بزنیم؛ بلکه این دفعه بحث مجازات است، اسرائیل بداند ایران اسلامی با همراهی جبهه مقاومت، کاری خواهند کرد که رژیم صهیونیستی از اقدامات خود پشیمان خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: توصیه ما به نمایندگان مجلس در رسیدگی به صلاحیت وزرا پیشنهادی این است که اولاً فارغ از فشارهای سیاسی، تعهد و تخصص آنها را دقیق بررسی کنند، ثانیاً نهایت تعامل و همکاری را با دولت محترم داشته باشند تا ان‌شاءالله یک کابینه قوی در جهت خدمت به مردم شکل بگیرد.

انتهای خبر/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از