حالت تاریک
چهارشنبه, 06 تیر 1403

تشییع پیکر شهید مدافع حرم در شهر ری

تشییع پیکر شهید مدافع حرم در شهر ری

مراسم تشییع پیکر پاک شهید مدافع حرم سعید آبیار که با حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی در حلب سوریه به شهادت رسید با حضور مردم شهیدپرور ری آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، مراسم تشییع پیکر مطهر شهید سعید آبیار امروز (پنجشنبه) ۱۷ خرداد از میدان اصلی شهرستان ری به سمت حرم حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار و آن شهید والامقام در صحن امام حسین علیه‌السلام حرم مطهر حضرت سیدالکریم (ع) آرام خواهد گرفت.

پاسدار رشید اسلام سعید آبیار از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که بامداد روز دوشنبه در حمله هوایی دشمن صهیونیستی به اطراف شهر حلب در شمال سوریه به شهادت رسید.

سعید آبیار اهل شهرستان ری سال ۱۳۵۱ از پدری کشاورز و مادری خانه دار از یک خانواده پنج نفر متولد شد. وی متاهل و دارای سه فرزند دختر است.

مردم شهیدپرور ری در خیابان منتهی به حرم بی‌صبرانه منتطر در آغوش گرفتن فرزند شهید و عزیز ری هستند.

امروز پس از تشییع شهید در کرج در شهر ستان ری بعد از نماز ظهر و عصر پیکر پاکش در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی تدفین می‌شود.

پیکر شهید سعید آبیار که در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به حلب به شهادت رسید در حرم حضرت زینب (س) تشییع شد.

همچنین روز سه‌شنبه پاسدار رشید اسلام سعید آبیار در حرم حضرت رقیه سلام الله علیها تشییع شد.

تشییع‌کنندگان با ذکر مصائب اهل بیت (ع)، نوحه‌سرایی کردند و سینه زدند و تاکید کردند که راه شهیدان مدافع حرم تا نابودی جبهه استکبار و صهیونیسم ادامه خواهد داشت.

مراسم تشییع شهید مدافع حرم حاج سعید آبیاری در جوار مرقد مطهر عابده آل علی (ع) حضرت زینب کبری نیز برگزار شد و پس از زیارت وداع، پیکر پاک شهید والا مقام به کشورمان انتقال داده می‌شود.

ارتش سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اثر این حمله که در ساعت ۲۰ دقیقه بامداد دوشنبه انجام شد، ۱۷ نفر شهید و ۱۵ تن زخمی شدند و این حمله خسارت‌هایی نیز در پی داشت.

در بیانیه ارتش سوریه آمده است: دشمن صهیونیستی، حمله‌ای را از سمت جنوب شرق حلب انجام داد و نقاطی را در اطراف این شهر هدف قرار داد.

منابع خبری نیز اعلام کردند که جنگنده‌های دشمن صهیونیستی، یک کارخانه ذوب مس در شهرک حیان واقع در شمال غرب استان حلب سوریه را هدف قرار دادند.

پیکر مطهر شهید والامقام سعید آبیار از مدافعان حرم روز پنجشنبه در میان حزن و اندوه مردم شهید پرور استان البرز با شکوهی خاص در کرج تشییع شد.

تشییع در کرج

امروز مردم البرز که از ساعاتی قبل از شروع مراسم تشییع در میدان شهدای کرج حاضر شده بودند با آمدن پیکر مطهر شهید سعید آبیار خشم و انزجار خود را با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل از صهیونیست‌های غاصب اعلام داشتند.

در این آیین که با مداحی و عزاداری در سوگ سید و سالار شهیدان کربلا حضرت امام حسین (ع) همراه بود، حاضران با مرثیه‌سرایی، پیکر مطهر این شهید گرانقدر را تا امامزاده حسن (ع) کرج مشایعت کردند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

تشییع پیکر شهید مدافع حرم در شهر ری
تشییع پیکر شهید مدافع حرم در شهر ری

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از