حالت تاریک
سه‌شنبه, 01 خرداد 1403
رئیس شورای بخش مرکزی فیروزکوه خبر داد:

تحقق 100 درصدی بودجه روستاهای فاقد دهیاری فیروزکوه

تحقق 100 درصدی بودجه روستاهای فاقد دهیاری فیروزکوه

رئیس شورای بخش مرکزی فیروزکوه گفت:  توانستیم 100 درصد اعتبارات روستاهای فاقد دهیاری را جذب کنیم و برگشت اعتبار نداشتیم.

حسین تاج‌الدین در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز» با تبریک روز شوراها به جامعه شوراهای شهرستان فیروزکوه، در خصوص ارزیابی عملکرد شورای بخش مرکزی اظهار کرد: در بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه می‌توان گفت به‌طور کلی عملکرد شوراها خوب بود، اما نمی‌توان گفت شوراهای روستاها نمره ۱۰۰ درصدی را کسب کرده‌اند.

وی بیان کرد: مشکل بین روستاها دو به یک بودن تعداد اعضای شوراهاست که این اختلاف تا حدودی ضربه می‌زند، هر چند سعی کردیم با برگزاری جلساتی این مشکلات را برطرف کنیم اما در برخی روستاها اختلافات بین اعضای شوراها گاه مشکلاتی را به همراه دارد که نمی‌توانند به اهداف خود دست یابند.

رئیس شورای شهرستان فیروزکوه با اشاره به اینکه اغلب دهیاران افراد پای کاری هستند، خاطرنشان کرد: عملکرد دهیاران را نیز می‌توان خوب ارزیابی کرد، اما جمعیت کم روستاها سبب شده تا دهیاران کمتری در سطح شهرستان انتخاب شوند که در روستای خود ساکن باشند، درجه پائین دهیاری‌ها نیز سبب شده اکثر دهیاران پاره‌وقت باشند، در نتیجه توان کامل خود را نمی‌توانند بگذارند.

تاج‌الدین تأکید کرد: در حوزه تخلفات مالی در شورا در دو دوره‌ اخیر در شورای بخش مرکز موردی مشاهده نشده و از قبل جلسات توجیهی و اقدامات بازدارندگی انجام و نظارت تشدید و مستمر شد تا درصد تخلفات کاهش یابد؛ شوراها و دهیاری‌های شهرستان فیروزکوه در سطح استان تهران از نظر مالی ضعیف‌ترین وضعیت را دارند و همین امر تخلفات را کاهش می‌دهد و به ندرت با مشکل مالی برخورد داشتیم.

وی در خصوص مصوبات این شورا نیز تصریح کرد: حجم مصوبات شورای بخش بالا بوده و مهم‌ترین مصوبات مربوط به روستاهای فاقد دهیاری است که توانسته‌ایم ۱۰۰ درصد اعتبارات تزریقی از طریق استانداری و فرمانداری برای دهیاری را جذب کنیم و برگشت اعتبار نداشتیم.

رئیس شورای شهرستان فیروزکوه ادامه داد: امسال برای اولین بار بر اساس ابلاغ استانداری تهران، بودجه بخش مرکزی طرح و پیش‌بینی شده است.

تاج‌الدین بیان کرد: اگر وفاق بین اعضای شورا در کل روستاها وجود داشته باشد، اختلافات کنار گذاشته شده و به رفع مشکلات بپردازند، قدم‌های خوبی برداشته می‌شود، شوراها با پیگیری مستمر می‌توانند اقداماتی را در روستا عملی کنند که منجر به درآمد پایدار شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از