حالت تاریک
چهارشنبه, 06 تیر 1403
طبق آخرین لیست اعلام شده؛

تحریم‌های جدید اروپا علیه ایران مشخص شد

تحریم‌های جدید اروپا علیه ایران مشخص شد

شورای اتحادیه اروپا ۶ فرد و ۳ نهاد ایرانی را به ادعای آنچه که کمک ایران به روسیه در جنگ اوکراین توصیف کرده است، در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری «تهران نیوز»، شورای اتحادیه اروپا 6 فرد و سه نهاد ایرانی را به بهانه آنچه کمک به روسیه در جنگ اوکراین خوانده، در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

شورای اتحادیه اروپا در بیانیه خود مدعی شد که این شورا تدابیر محدود کننده‌ای نسبت به تمامی کسانی که صلح در جهان را تضعیف می‌کنند، اتخاذ خواهد کرد. 

لیست تحریم‌ها شامل: قرارگاه خاتم الانبیا و یکی از فرماندهان این قرارگاه، شرکت کاوان الکترونیک بهراد به همراه مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره آن و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند.

طبق بیانیه شورای اتحادیه اروپا همچنین محمد رضا قرایی آشتیانی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی، یکی از فرماندهان نیروی قدس سپاه پاسداران و افشین خاجی فرد، رییس صنایع هوانوردی ایران نیز در فهرست تحریم‌های شورای اتحادیه اروپا قرار گرفته‌اند. 

طبق این بیانیه دارایی افرادی که مورد تحریم قرار گرفته‌اند مسدود شده و از سفر به اتحادیه اروپا منع خواهند شد.

این تحریم‌ها قرار است به بهانه ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه اعمال شوند و این درحالی است که ایران بارها ادعای ارسال پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ را تکذیب کرده است.

منبع: تسنیم 

انتهای خبر/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از