حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
رئیس اداره بهزیستی شهریار خبر داد:

ارائه ۱۲۶ خدمت به مددجویان بهزیستی شهریار

ارائه ۱۲۶ خدمت به مددجویان بهزیستی شهریار

رئیس اداره بهزیستی شهریار گفت: حال حاضر ۱۷۶ فعالیت در حوزه‌های مختلف بهزیستی برای بهتر زیستن مددجویان، معلولان، زنان و کودکان بدسرپرست و... در حال انجام است.

ناصرنیک افشار در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: در حوزه‌ سلامت نوزادان ۴۸ هزار کودک را در قالب طرح غربالگری بینایی و ۷ هزار کودک را در بخش شنوایی‌سنجی طی سال‌های مختلف مورد معاینه قرار داده‌ایم.

وی عنوان کرد: مشاوره‌ تخصصی و تحصیلی مختص نوجوانان در چند سال اثربخشی خوبی داشته و در حال حاضر ۱۲ مرکز تخصصی مشاوره در حوزه‌های متفاوت در نقاط مختلف شهریار فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شهریار خاطرنشان کرد: یکی دیگر از خدمات مهم سازمان بهزیستی برای مددجویان، برطرف کردن بخشی از مشکلات مالی آنان است که در این راستا از ابتدای امسال تاکنون ۴۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال با نرخ سود چهار درصد، ۸ میلیارد تومان به منظور خرید لوازم توانبخشی به صورت بلاعوض و ۲ میلیارد تومان نیز تسهیلات بلاعوض برای خرید و رهن مسکن با معرفی به بانک‌ها انجام شده است.

نیک‌افشار با اشاره به خدمات ارائه شده به حوزه‌ سالمندان، افزود: در مراکز سالمندان خدمات فراوانی انجام شده و پیگیر راه‌اندازی مرکز روزانه‌ سالمندان در شهریار برای ارائه خدمات پزشکی و درمانی هستیم.

وی ادامه داد: شروع فعالیت بهزیستی در حوزه زنان و جامعه نابینایان و معلولان در اوایل خدمت در ۱۶ فعالیت انجام می‌شد، اما فعالیت‌های سازمان بهزیستی طی سال‌های اخیر گسترده‌تر‌، تخصصی‌تر وعمیق‌تر به آسیب‌های مددجویان پرداخته است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شهریار عنوان کرد: برای خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر، علاوه بر کمک هزینه مسکن، در مواقعی هزینه‌ بلاعوض در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد، همچنین در حوزه‌های روستایی کمک هزینه‌ ساخت مسکن به مددجویان پرداخت می‌شود.

نیک‌افشار تأکید کرد: همه تلاش مجموعه بهزیستی این است افرادی که تحت پوشش اعم از زنان سرپرست خانوار، افراد دارای معلولیت، کودکان بدسرپرست و...خدماتی ارائه دهیم که بتوانند همچون دیگر شهروندان زندگی کرده و از حقوق شهروندی بهره‌مند شوند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از