حالت تاریک
شنبه, 14 مهر 1403
فرمانده سپاه شهرستان ری خبر داد:

برگزاری کنگره شهدای شهرستان ری در ۱۴۰۴

برگزاری کنگره شهدای شهرستان ری در ۱۴۰۴

فرمانده سپاه حضرت عبدالعظیم (ع) ری گفت: علاوه بر برگزاری کنگره ملی سرداران و ۱۲ هزار شهید استان تهران، کنگره ویژه شهدای شهرستان ری در سال ۱۴۰۴ برگزار خواهد شد.

روح‌الله قنبری در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: برگزاری کنگره ملی سرداران و ۱۲ هزار شهید استان تهران و اجلاسیه‌های شهدای اقشار، نقش بسیار مهمی در گردآوری آثار شهدا داشته است.

وی عنوان کرد: در حالی تا پیش از آن آثار حداقلی از شهدا توسط بنیاد شهید گردآوری و نگهداری شده بود که برگزاری این کنگره ملی موجب شده بانک اطلاعاتی از آثار شهدا اعم از وصیت‌نامه‌ها، زندگی‌نامه، البسه و وسایل شخصی شهدای استان تهران جمع‌آوری شود.

فرمانده سپاه حضرت عبدالعظیم (ع) شهرستان ری خاطرنشان کرد: از این طریق حجم قابل توجهی از اقداماتی که برای برگزاری کنگره شهدای شهرستان ری در سال ۱۴۰۴ نیاز بود، انجام و اجرایی شده است و با نهایی و تکمیل شدن اطلاعات، یک نسخه از آن در اختیار دستگاه‌های مرتبط قرار خواهد گرفت.

قنبری افزود: به این ترتیب با تحویل یک نسخه از آثار شهدا به فرمانداری، بنیاد شهید و امور ایثارگران و مجموعه حفظ آثار سپاه، تولیدمحتوا فراخور نیاز جامعه انجام شده و از منابع این بانک اطلاعاتی بهره‌گیری خواهد شد.

وی با اشاره به دیدار دست‌اندکاران برگزاری کنگره ملی سرداران و ۱۲ هزار شهید استان تهران با رهبر انقلاب اسلامی، تصریح کرد: معظم‌له در این دیدار صرفأ به گردآوری آثار شهدا اکتفا نکرده و نسبت به نشر آن‌ها از طریق قرار دادن اطلاعات در اختیار دستگاه‌های اجرایی دیگر تأکید کردند.

فرمانده سپاه حضرت عبدالعظیم (ع) شهرستان ری ادامه داد: سپاه پاسداران به واسطه ارتباط مؤثر با خانواده شهدا، می‌تواند نقش خوبی در گردآوری آثار ایفا کند و ظرفیت‌های مناسبی برای این منظور وجود دارد.

قنبری در ادامه با اشاره به بازطراحی چهره‌های شهدای شهرستان ری، گفت‌: از مجموع ۲ هزار و ۹۵۶ شهید این شهرستان، کار طراحی جدید چهره یکهزار و ۱۰۰ شهید انجام شده و این کار تا یک ماه آینده تکمیل شده و به اتمام می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: به این ترتیب بازطراحی چهره‌های شهدای والامقام شهرستان ری انجام و از آنها در فضاسازی‌ها استفاده خواهد شد. انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از