حالت تاریک
شنبه, 07 مهر 1403
کارشناس مسائل مذهبی:

با نگاه شهداء دشمن را به بن‌بست رساندیم

با نگاه شهداء دشمن را به بن‌بست رساندیم

کارشناس مسائل مذهبی گفت: امروز در جنگ اقتصادی و با نگاه شهداء دشمن را به بن‌بست رساندیم؛ شهداء گفته‌اند ما می‌رویم که شما فدا نشوید، در جنگ عقیدتی، در جنگ اقتصادی و غیره فدا نشوید!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، حجت‌الاسلام علی‌اکبر میرکریمی در اجلاسیه ۹۰۰ شهید اصناف استان تهران که شامگاه پنجشنبه در حسینیه محله درویش شهر دماوند برگزار شد، اظهار داشت: بسیاری وقتی اسم شهداء اصناف را می‌شنوند می‌پرسند مگر این‌ها می‌رفتند میدان؟ چه کسانی می‌رفتند؟ می‌گویند امامی پیدا شد و جوانان و نوجوانانی تحت تاثیر حرف‌های او به جبهه رفتند! نگاه امشب ما متفاوت از این است؛ اگر یاد و خاطره شهداء را بگویید گره از مبنا تفکری ما باز نکند چه فایده‌ای خواهد داشت؟

وی گفت: جوانان ما سر سفره فقه، اصول و حکمت علامه جعفری‌ها، علامه طباطبائی‌ها و بزرگانی این‌چنینی بزرگ شدند و به جبهه رفتند؛ جوشکار داشت ولی منطق تفکری خود را از حسینیه محله خود گرفت! یعنی پرچمی که می‌خواهد راه هدایت را نشان دهد.

کارشناس مسائل مذهبی اشاره داشت: شخص اول صهیونیست‌ها می‌گوید بنیادگرائی روح‌الله برای ما خطرناک‌تر از تهدید کمونیسم می‌باشد، تا تفکر امام (ره) تمام نشود جنگ ما ادامه دارد؛ جوان دیروز در جنگ قرارگاه و مهمات و غیره بود، جنگ امروز برای جوان امروز جنگ قرارگاه علی (ع) و رسول الله (ص) نیست بلکه دیدگاه علی (ع) و رسول الله (ص) است؛ جنگ امروز ذائقه و سبک زندگی را عوض می‌کند.

حجت الاسلام میرکریمی در ادامه بیان کرد: کسانی که امروز ما گرامیداشت آن‌ها را برگزار می‌کنیم، چه کسانی بودند؟ هنری کسینجر می‌گوید به جای اینکه آرمان خواهی دغدغه آنها را تغییر دهد و به دغدغه آب، برق و گاز تقلیل دهید؛ آ‌ن‌ها می‌گویند انقلابی که امام (ره) کرد فرق می‌کند؛ آن‌ها جنگ عقیده را مطرح می‌کنند؛ آنها می‌گویند تا اسلام و اخلاق وجود دارد جنگ تمام نشدنی است.

وی تاکید کرد: این شهداء برای نجات ناموس خود که اسیر کوموله‌ها بودند جان‌فشانی کردند؛ این شهداء در لباس معلم، بنا، جوشکار و غیره بودند که درس و کار را رها کردند؛ این‌ها در لباس پاسداری به میدان می‌آیند؛ این‌ها چه کسانی بودند که در همین شهر تشییع شدند؟ بسیاری از این شهداء نخبگان و دانشجویانی بودند که درس را رها کردند در لباس پاسداری به میدان رفتند.

کارشناس مسائل مذهبی خاطرنشان کرد: این شهداء در لحظه به میدان می آیند و به وظیفه خود عمل می‌کنند؛ بسیاری از این شهداء شکنجه‌هایی را تحمل کردند که حتی بازگوکردن آن طاقت فرساست؛ آن‌ها نگاه خطی داشتند که کارخانه انسان‌سازی راه می‌اندازیم، ما سوخته می‌شویم تا شما زنده بمانید؛ امروز در جنگ اقتصادی با این نگاه دشمن را به بن‌بست رساندیم؛ شهداء گفته‌اند ما می‌رویم که شما فدا نشوید، در جنگ عقیدتی، در جنگ اقتصادی و غیره فدا نشوید!  

انتهای پیام/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از