حالت تاریک
دوشنبه, 11 تیر 1403
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران:

بانک‌ها مانعی جدی بر سر راه تولید هستند

بانک‌ها مانعی جدی بر سر راه تولید هستند

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: بانک‌ها از موانع جدی بر سر راه جهش تولید هستند و درصورتیکه دولت مسئله اعطای تسهیلات در حوزه تولید در نظام بانکی را حل کند، قدم‌های بزرگی برای تحقق شعار سال برداشته خواهد شد.

حجت‌الاسلام محسن محمودی در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: پیشتر و در سال ۱۳۹۹ جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری به عنوان شعار سال انتخاب و اقداماتی هم در این باره انجام شده بود.

وی بیان کرد: انتخاب دوباره جهش تولید با مشارکت مردم به عنوان شعار سال ۱۴۰۳، نشان‌دهنده آن است که باید گام‌های بلندتری در این زمینه برداشته شود که تحقق آن در گرو مشارکت جدی، عملیاتی و میدانی مردم است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران خاطرنشان کرد: بسیاری از فرصت‌ها در حوزه تولید و اقتصاد در اختیار مجموعه‌های دولتی است و از این‌رو شاید ظرفیت‌های تولیدی به خوبی به عرصه ظهور نرسیده و نتوانسته نقش خود را آنگونه که باید در بهبود شرایط اقتصادی ایفا کند.

حجت‌الاسلام محمودی تأکید کرد: بر این اساس علاوه بر اینکه مجموعه‌های دولتی موظف به فعالیت در چارچوب مأموریت‌های خود هستند، می‌توانند به معنای واقعی کلمه جهش تولید را با مشارکت مردم ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری و بسط و توسعه سرمایه‌های مردمی در عرصه کار و تولید زمانی در همه ابعاد رخ می‌دهد که مجموعه‌های دولتی شرایط فعالیت در این بستر را برای مردم مهیا کرده باشند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران افزود: دولت و حاکمیت با حذف موانع و باز کردن گره‌های موجود در مسیر تولید و ایفای نقش نظارتی و تسهیل‌گرانه باید بسترساز افزایش مشارکت و جذب سرمایه‌های مردمی در حوزه تولید باشد.

حجت‌الاسلام محمودی از بانک‌ها به عنوان یکی از موانع جدی و بزرگ بر سر راه جهش تولید یاد و اظهار کرد: درصورتیکه دولت مسئله اعطای تسهیلات در حوزه تولید در نظام بانکی را حل کند، قدم‌های بسیار بزرگی در راستای تحقق شعار سال برداشته خواهد شد.

وی ادامه داد: حتی رفتار برخی از بانک‌های خصوصی در مقایسه با بانک‌های دولتی در اعطای تسهیلات تولید بهتر است و این جای تأسف دارد، تا زمانی که بانک‌های دولتی به اهمیت نقش تسهیلگری خود در مسیر تولید پی نبرند، نمی‌توان به تحقق مطلوب تولید امیدوار بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: دولت و حاکمیت باید فارغ از شعار و احساسات، به معنای واقعی کلمه موانع را از سر راه تولید برداشته و به مردم میدان دهد تا در این عرصه به ایفای نقش مؤثر و کارآمد بپردازند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از