حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
امام جمعه حسن‌آباد فشافویه:

شیعیان باید به اخلاق نیکو معروف باشند

شیعیان باید به اخلاق نیکو معروف باشند

امام جمعه حسن‌آباد فشافویه گفت: کاری کنیم که شیعیان به فحاشی و بددهنی شناخته نشوند بلکه پیروان مکتب امام صادق علیه السلام و اهل بیت علیهم السلام به خوشرویی و اخلاق نیک معروف و الگو باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، حجت‌الاسلام سید حسین امیری در خطبه‌های امروز نمازجمعه اظهار کرد: ما هر حرفی که مدنظر داریم می‌زنیم و به زبان می‌آوریم بدون اینکه در نظر داشته باشیم توصیه اهل بیت است که مراعات کنیم یعنی به بسیاری از موارد اهمیت نداده و جان شیعیان را به خطر می‌اندازیم. 

وی گفت: حتی سفارش ائمه است که بروید و داخل آن‌ها نماز را اقامه کنید یعنی امام جماعت سنی است جه ایرادی دارد پشت سر او نماز را بپا داریم؛ حتی اگر نمی‌گذارند مهر بر زمین بگذاریم بدون مهر و مثل آن‌ها نماز بخوانیم و به گفته علما نیازی به تکرار نماز نیست.

امام جمعه حسن‌آباد فشافویه افزود: در جای دیگر داریم که امام توصیه می‌کنند یکی از آن‌ها فوت کرده، به تشییع جنازه او بروید؛ اما متاسفانه در مجالسی شرکت می‌کنیم که لعن و نفرین می‌کنند و این پسندیده نیست چرا که نجات جان یک شیعه از همه این مسائل بالاتر بوده و ائمه ما نیز چنین روشی نداشتند.

وی تصریح کرد: در ادامه این حدیث امام حسن عسکری علیه السلام می‌فرمایند: اگر کسی از آن‌ها مریض شد به عیادت او رفته و حقوق آن‌ها را ادا کنید؛ ای شیعیان تقوا پیشه کنید و زینت ما باشید نه موجب رقتن آبرو ما.

امام جمعه حسن‌آباد فشافویه تاکید داشت: کاری کنیم که شیعیان به فحاشی و بددهنی شناخته نشوند بلکه پیروان مکتب امام صادق علیه السلام و اهل بیت علیهم السلام به خوشرویی و اخلاق نیک معروف و الگو باشند چرا که توصیه ائمه نیز این‌چنین است.

وی ادامه داد: امام زمان (عج) سخت‌گیر هستند اما نه نسبت به همه مردم بلکه نسبت به کارگزاران و مسئولان و مطالبه می‌کنند که چرا کار مردم و امور ایشان را به تاخیر انداختید.

حجت‌الاسلام امیری یادآور شد: اینکه می‌گویند امام زمان (عج) می‌آید و گردن‌ها زده و جوی خون به راه می‌اندازد حقیقت ندارد، این تبلیغ بر ضد امام است، ایشان امام مهربانی‌ها و اهل بخشش و جود و کرم است.

وی افزود: امام زمان (عج) مظهر لطف و رحمت خداوند بوده و مردم با وجود ایشان عدالت را روی زمین نظاره می‌کنند، برعکس تعریفی که بسیاری از ما به بچه‌ها و نسل آینده دادیم.

امام جمعه حسن‌آباد فشافویه در پایان خاطر نشان کرد: در تعاریف خود تجدید نظر کنیم و امام زمان (عج) با در نظر داشتن حقایق امام مهربانی‌ها به مردم معرفی کنیم.

انتهای خبر/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از