حالت تاریک
شنبه, 17 شهریور 1403
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهریار مطرح کرد:

امامزاده اسماعیل شهریار میزبان ۱۵۰ هیأت عزاداری

امامزاده اسماعیل شهریار میزبان ۱۵۰ هیأت عزاداری

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهریار گفت: امسال همچون همه ساله، آستان امامزاده اسماعیل (ع) شهریار در ایام عزای حسینی، میزبان ۱۵۰ هیأت عزاداری بود.

حجت‌الاسلام صدق‌علی جلیل‌زاده در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: بقعه امامزاده اسماعیل (ع) شهریار در ایام عزای حسینی میزبان زائرانی از مناطق مختلفی مانند البرز، تهران و دیگر نقاط است.

وی با اشاره به سنت حضور هیئات مذهبی در روز تاسوعای حسینی در آستان امامزاده اسماعیل (ع) به نام یوم العباس، تأکید کرد: در این روز بیش از ۱۵۰ هیأت از مناطق مختلف به سمت از این بقعه متبرکه دسته‌روی و عزاداری و سوگواری می‌کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهریار عنوان کرد: دسته‌روی هیئات و دسته‌جات مذهبی و عزاداری در آستان امامزاده اسماعیل (ع) حرکتی است که در کنار نمایش شکوه و عظمت هیأت‌های مذهبی، نشان می‌دهد این امامزاده واجب‌التعظیم از دیرباز ملجأ و پناهگاه شیعیان بوده و هست.

جلیل‌زاده با اشاره به حضور چشمگیر مردم شهریار در این مراسم عزاداری، تصریح کرد: این اقدام از گذشته تاکنون هر ساله تکرار و به یک رویه مذهبی در این تبدیل شده است، به طوریکه آستان این امامزاده میزبان جمعیت بسیار زیاد عزاداران حتی از شهرها و مناطق دیگر است.

وی تصریح کرد: در کنار برگزاری مراسم عزاداری، در این ایام علاوه بر پخش نذورات مردمی، شاهد برپایی موکب‌هایی برای پذیرایی از عزاداران و زائران و خدمات‌رسانی به آنان هستیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهریار به حضور دسته‌جات مختلف سینه‌زنی، زنجیرزنی، دمام‌زنی و تعزیه‌خوانی هیئات مذهبی در آستان امامزاده اسماعیل (ع) اشاره و اظهار کرد: به عبارت کلی مردمی‌ترین عزاداری سنتی در این آستان به نمایش گذاشته می‌شود.

جلیل‌زاده ادامه داد: دسته‌روی هیئات مذهبی در این امامزاده قدمت بالای بیش از ۷۰ ساله دارد، البته در گدشته این مراسم انجام می‌شده اما پس از پیروزی انقلاب و به مرور زمان منسجم و منظم‌تر شده است.

وی خاطرنشان کرد: قریب به ۵۰۰ هیأت ثبت شده، یکصد خیمه عزاداری و ۱۵۰ مسجد در شهرستان شهریار وجود دارد، البته ۵۴ هیأت مهاجرین را نیز باید به تعداد هیئات مذهبی آن افزود.

انتهای خبر‌/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از