حالت تاریک
شنبه, 07 مهر 1403
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان تهران:

اقتصاد دولتی یکی از دردهای کشور است

اقتصاد دولتی یکی از دردهای کشور است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه سیدالشهداء (ع) استان تهران گفت: یکی از دردهای اقتصاد، دولتی کردن آن است، حال آنکه اقتصاد شکوفا نیازمند مردمی کردن اقتصاد است.

حجت‌الاسلام علیرضا معبودی در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: رهبران الهی رسالت‌هابی دارند و یکی از مهمترین رسالت آنها، شناخت درد جامعه و پیچیدن نسخه برای درمان و علاج آن است.

وی بیان کرد: بر این اساس مقام معظم رهبری با نگاه به مشکلات معیشتی و اقتصادی موجود در جامعه، از اقتصاد مقاومتی و جهش تولید به عنوان نسخه علاج و راه عبور از این تنگناها یاد و اجرایی کردن این راهکارها را توصیه و ابلاغ کرده‌اند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه سیدالشهداء (ع) استان تهران خاطرنشان کرد: دشمنان امروزه به این نتیجه رسیده‌اند که یکی از پاشنه آشیل‌های جمهوری اسلامی اقتصاد کشور و معیشت مردم است و از این‌رو به دنبال ضربه زدن در این حوزه به کشور هستند، چرا که می‌دانند اگر  ایران مشکل اقتصادی مردم خود را حل کند، آنگاه همه حیله‌ها و اهدافشان نقش بر آب خواهد شد.

حجت‌الاسلام معبودی از جهش تولید به عنوان یکی از نسخه‌های شفابخش اقتصاد یاد و تأکید کرد: تحقق این مهم کاهش تورم و به دنبال آن بزرگ شدن سفره مردم را به دنبال دارد، در این صورت فقر از جامعه بیرون خواهد رفت.

وی افزود: جامعه‌ای که مشکل اقتصادی دارد، توان ایستادگی ندارد، بنابراین با تحقق جهش تولید آنگاه جامعه می‌تواند کمر راست کرده و روی پای خود بایستد، از این‌رو مقام معظم رهبری چندین سال است که در مضامین شعار سال به مسائل اقتصادی تأکید دارند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه سیدالشهداء (ع) استان تهران ادامه داد:  درصورتیکه دولت‌های مختلف اقتصاد مقاومتی را اجرایی می‌کردند، امروز شاهد مشکلات معیشتی در بین اقشار جامعه نبودیم، متأسفانه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم متأسفانه اقدامات چندانی در حوزه اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی انجام  نشد، البته دولت سیزدهم گام‌های خوبی در این مسیر برداشته است.

حجت‌الاسلام معبودی تصریح کرد: برچیدن بساط تورم و فقر در جامعه و رشد توسعه‌یافتگی در زمینه‌های مختلف در گرو تحقق جهش تولید با پای کار آوردن مشارکت، همراهی و ایفای نقش فعال مردم است، همانگونه که مردم یکی از پایه‌های اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی اظهار کرد: یکی از دردهای اقتصاد در کشور ما، دولتی کردن آن از سالیان گذشته تاکنون است، حال آنکه اقتصاد شکوفا نیازمند ایفای نقش نظارتی دولت و مردمی کردن اقتصاد است، بنابراین با تحقق جهش تولید آن هم بر پایه مشارکت فعال و تعیین‌کننده مردم، اهداف رهبر فرزانه انقلاب در دستیابی به ایران قوی عینیت یافته و دست‌یافتنی خواهد شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از