حالت تاریک
شنبه, 16 تیر 1403
دبیر شورای اسلامی استان تهران:

اصلاحات طرح هادی به زودی به نتیجه می‌رسد

اصلاحات طرح هادی به زودی به نتیجه می‌رسد

دبیر شورای اسلامی استان تهران گفت: تعامل بسیار خوبی نیز با بنیاد مسکن برقرار شده است؛ نتیجه این شد برخی اصلاحات طرح هادی که سال‌ها بر زمین مانده بود به نتیجه می‌رسد.

نیما سراج در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: اگر وظایف شورای استان را بررسی کنید می‌بینید بیشتر به عنوان شورای نظارتی دیده شده است که تا حدی امکان تدوین آئین‌نامه و رویه‌ها را دارد؛ شورای استان نقش نظارتی بر شورای پائین دست خود شامل شورای شهرستان، شورای بخش و شورای شهر و روستا را دارد.

وی افزود: شوراها در صورتی که تعامل درستی با نمایندگان دستگاه دولتی و قوه قضائیه داشته باشند و مصوبات در راستای اجرای قانون باشد، عملکرد بهتر و قوی‌تر می‌شود.

دبیر شورای اسلامی استان تهران با تأکید بر اینکه چند نقش را برای شورای استان اساسی می‌دانیم، اشاره کرد: در بحث آموزش شورای استان در این دوره خوب عمل کرد؛ برای اینکه شوراهای قوی و سالمی داشته باشیم بحث آموزش باید به‌درستی انجام شود؛ نقش دیگر انتصاب اعضاء در کمیسیون‌ها است؛ اعضای شورای استان‌ها در هیات حل اختلاف شورای روستایی در شهرستان‌ها حضور دارند، همچنین یک نفر از شورای استان در هیات حل اختلاف استان حضور دارد که باید دفاع خوبی از حقوق شوراها داسته باشد.

سراج همچنین عنوان کرد: اگر می‌خواهید شورا سالم و در مسیر قانون عمل کند باید خود بر قانون مسلط باشد؛ آموزش بحث مستمر در شوراها است؛ اعضای تازه وارد باید تحت آموزش شورا قرار گیرند.

وی تاکید کرد: همکاری با نمایندگان مجلس در اعلام نیازهای شهرستان‌ها از نکات مهم دیگر است؛ شوراها نیازمندی‌های عمرانی و فرهنگی شهرستان خود را باید از طریق پیگیری از سوی نماینده مجلس برطرف نمایند؛ در همین راستا جلسات موثری با حضور نمایندگان استانی و شهرستانی برگزار شد، مشکلات نیز بررسی شد که بیشتر مشکلات حوزه ترافیکی بود، تعامل بسیار خوبی نیز با بنیاد مسکن برقرار شده است؛ نتیجه این شد برخی اصلاحات طرح هادی که سال‌ها بر زمین مانده بود به نتیجه می‌رسد.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی استان تهران خاطرنشان کرد: تاکنون 21 جلسه رسمی صحن شورای استان از آبان ماه سال 1400 برگزار شد، بخشی از این جلسات در دوره کرونا بود که با مجوز شورای عالی استان‌ها یکی از جلسات را به صورت آنلاین برگزار کردیم و سایر جلسات به‌صورت حضوری برگزار شد.

وی در پایان گفت: برای حفظ شان اعضا شورا باید سعی شود بر مدار قانون حرکت شود؛ تا زمانی که بر مدار قانون حرکت شود کمترین آسیب‌پذیری را دارند؛ تعامل با سیستم نمایندگان دولت و دستگاه قضا را به آقایان توصیه می‌کنم. 

انتهای خبر/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از