حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
امام جمعه شهریار:

اربعین حسینی از برکات قیام امام حسین است

اربعین حسینی از برکات قیام امام حسین است

امام جمعه شهرستان شهریار گفت: امروز همه پیام‌های عاشورا به یک فرهنگ تبدیل شده و اربعین حسینی از برکات قیام امام حسین (ع) است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، حجت الاسلام سیدحسین حسینی نوری در خطبه های نمازعبادی-سیاسی جمعه این هفته شهرستان شهریار اظهارکرد: از عاشورا آموختیم که می‌شود در مقابل طاغوت و ظلم ایستاد، معاویه حکومتی را درشام تشکیل داد که محصول آن فرهنگی شد که مردم در نمازها، در پشت تریبون ناسزا می‌گفتند در قنوت‌ها اهل بیت پیامبر را نفرین، در مورد امیرالمومنین (ع) فضلیت دزدی و برای بعضی ها فضیلت سازی می‌کردند.

وی با اشاره به رشادت‌های اهل بیت امام حسین (ع) در روز عاشورا گفت: حسین بن علی (ع) کاری کرد که مردم جرات پیدا کنند که از مطیع بودن در حکومتی فاسد خارج شودند و در مقابل طاغوت‌ها بایستند، عاشورا نشان داد مرگ سرخ، به از زندگی ننگین است.

امام جمعه شهرستان شهریار با اشاره به نهضت جهانی عاشورا، افزود: نهضت عاشورا نشان داد، می‌شود در مقابل یزیدیان ایستاد و مبارزه کرد، به تعبیر شهید علامه مطهری آنچه که ما از مکتب عاشورا آموختیم به دنیا ثابت شد که یک ملت مظلوم، یک ملتی که انقلاب کرد دریک منطقه و جغرافیایی مثل ایران تنهایی توانست در مقابل همه ابرقدرت‌های دنیا بایستد، پیروز شود و امروز هم یک کشور تاثرگذار در عرصه‌های جهانی باشد. 

حجت الاسلام  حسینی نوری تصریح کرد: از دیگر برکات قیام عاشورا شکستن انسداد راه حق و بازشدن راه پیشروی حق برای همیشه بود، بعد ازقیام حسین بن علی (ع) پرچم‌های قیام برداشته شد و گروههای فراوانی در مقابل ظالمان زمان خودشان ایستادند.

امام جمعه شهریار در پایان یادآورشد: امروز همه پیام‌های عاشورا به یک فرهنگ تبدیل شده است و این جهاد تبین بود جهادی که با تلاش‌های امام سجاد (ع)، حضرت زینب (س) و اسرایی که در اسارت یزیدیان بودند اتفاق افتاد و اربعین حسینی شکل گرفت.

گفتنی است شهرستان شهریار در 40 کیلومتری غرب استان تهران واقع شده است، این شهرستان با جمعیتی بالغ بر 744 هزار و 210 نفر دوازدهمین شهرستان پرجمعیت ایران محسوب می‌شود. 

انتهای خبر/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از