حالت تاریک
یکشنبه, 08 مهر 1403
نماینده مردم فیروزکوه و دماوند در مجلس:

اختلافات زیر سایه شعار وفاق حل شود

اختلافات زیر سایه شعار وفاق حل شود

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز یکی از اتفاقاتی که باید با کمک مسئولان استانی، منطقه و کمک مردم رقم بزنیم کمک به حل اختلاف، زیر سایه شعار وفاق است.

شاهرخ رامین در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: در روستای سله‌بن زمانی یک نگاه متفاوت موجب شده بود که مسئولان پول خانه مردم که قرار بود زیر آب برود را پرداخت کنند و از مردم مطالبه‌ای نداشته باشند، مردم آزاد باشند که هرجا که می‌خواهند بروند و زندگی کنند. ما به عنوان حاکمیت نباید خود را در مقابل مردم قرار دهیم باید به نظر مردم احترام بگذاریم و تلاش کنیم تا خلق ثروت صورت گیرد.

وی ادامه داد: در تمام این سال‌ها سرمایه ۵ میلیون مترمکعب آبی که باید صرف کشاورزی، اشتغال و ایجاد امید در این منطقه می‌شد اتفاق نیفتاده است. امروز یکی از اتفاقاتی که باید با کمک مسئولان استانی، منطقه و کمک مردم رقم بزنیم کمک به حل اختلاف، زیر سایه شعار وفاق است.

نماینده مردم شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند در مجلس شورای اسلامی گفت: قطعاً سرمایه اجتماعی کمک می‌کند تا مردم روستای سله‌بن با وفاق هرجا دوست دارند ساکن شوند و به یکدیگر در خلق ثروت و تولید کمک کنند.

رامین عنوان کرد: باید حق‌آبه روستاهایی که از حق آب خود محروم هستند را بگیریم و سختی‌های روزگار را اضافه بر سختی‌های کوچک نکنیم.

وی افزود: بر اساس اطلاعات کسب شده، حق‌آبه شهرستان گرمسار 300  لیتر در ثانیه برای تامین آب شرب و کشاورزی است که در حال حاضر این مقدار آب به مردم گرمسار می‌رسد.

این مقام مسئول با اشاره به آب‌گیری سد نمرود در آینده، بیان کرد: پس از آب‌گیری سد نمرود، مردم گرمسار نسبت به مقدار آبی که برای کشت و زرع نیاز دارند سود خواهند برد.

رامین در پایان سخنان خود تاکید کرد: سهم ما از دانش روز فقط شهریه دانشگاه‌ها و هزینه‌های تحصیلی دانش‌آموزان نیست، سهم ما باید ارتقاء فناوری استفاده عمده از آب در کشاورزی باشد.

گفتنی است، حق‌آبه رودخانه حبله‌رود که در شهرستان فیروزکوه واقع شده است و از کوه‌های شمالی این شهرستان سرچشمه می‌گیرد با تجمیع چند رود دیگر در نهایت به سمت شهرستان گرمسار سرازیر می‌شود، سال‌ها مورد اختلاف مردم و مسئولان شهرستان‌های فیروزکوه و گرمسار می‌باشد.

انتهای خبر/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از