حالت تاریک
شنبه, 14 مهر 1403
اجرای ۴۷ برنامه در ایام گرامیداشت ولادت سیدالکریم
معاون فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم (ع) خبر داد:

اجرای ۴۷ برنامه در ایام گرامیداشت ولادت سیدالکریم

معاون فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) گفت: در هفته فرهنگی ری و تقارن آن با سالروز ولادت سیدالکریم، ۱۶ برنامه و ۳۱ عنوان ویژه‌برنامه فرهنگی، مذهبی و تبیینی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، حجت‌الاسلام محسن عرفاتی پیش از ظهر امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته بزرگداشت میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) اظهار کرد: با مصوبه شورای فرهنگ عمومی در سال ۱۴۰۲، برنامه‌های هفته فرهنگی شهرستان ری در ایام هفته سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار می‌شود.
وی حضرت سیدالکریم (ع) را نویسنده‌ای، فقیه و راوی حدیث و نمونه‌ای از صدور انقلاب شیعی و فرهنگی امام هادی (ع) خواند و عنوان کرد: محتوامحوری یکی از اصول مهم در اجرای برنامه‌های هفته ری و سالروز ولادت حضرت با شعار «حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) اسوه جهاد و مقاومت» است.
معاون فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) بیان کرد: برنامه‌های هفته فرهنگی ری و سالروز ولادت سیدالکریم (ع) از ۱۴ مهر با حضور ورزشکاران، افتخارآفرینان و قهرمانان ورزشی و اهداء گل و ادای احترام به حرم مطهر آغاز شده و اقدامات دیگری اعم از محفل شب شعر با موضوع فضائل و مناقب حضرت عبدالعظیم (ع) با گردهمایی شعرای آئینی، حضور پزشکان و پرستاران بیمارستان فیروزآبادی و اهدای گل و قرائت زیارت‌نامه اجرا می‌شود.
عرفاتی خاطرنشان کرد: حضور دانشگاهیان و دانشجویان در حرم مطهر، حضور خادمان آستان مقدس در آسایشگاه معلولان کهریزک، تجمع خادمان در میدان اصلی ری، تعویض و اهتزاز پرچم بر فراز گنبد، ویژه برنامه شب ولادت، عمامه‌گذاری طلاب و برگزاری محفل ویژه قرآنی از دیگر برنامه‌های این هفته است.
وی با اشاره به حضور حافظان امنیت و تجلیل نمادین از شهدای نیروی انتظامی در سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در حرم مطهر، افزود: اجرای برنامه‌های ویژه در ۲۰ مسجد شاخص، مراسم چراغ‌گردانی نوباوگان حسینی، حضور دانش‌آموزان و معلمان در حرم مطهر، غبارروبی مزار مطهر شهدای خدمت و مدافع حرم در صحن مصلی حرم مطهر، دیدار با خانواده شهدا ‌و برگزاری نمایشگاه فرهنگی از جمله برنامه‌های دیگر است.
معاون فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) از برگزاری جشن‌های تکلیف مدارس و ارائه خدمات رایگان مشاوران به زائران خبر و ادامه داد: مناسبات بهانه‌ای برای انتقال معارف اهل بیت علیهم‌السلام و فضای دینی الهی و نورانی و معنوی در جامعه است.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از