حالت تاریک
آیا مایل به نصب وب اپلیکیشن تهران نیوز | tehrannews هستید؟
آئین آغاز عملیات اجرایی آزادراه پردیس _ هراز
با حضور وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت؛

آئین آغاز عملیات اجرایی آزادراه پردیس _ هراز

در مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی و مسئولان شهری عملیات اجرایی آزادراه پردیس - هراز به طول ۱۲ کیلومتر آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، پروژه آزادراه پردیس_هراز با حضور فرزانه صادق‌مالواجرد وزیر راه و شهرسازی، بازوند معاون وزیر راه و شهرسازی، میرجعفریان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران، اسماعیل حیدری‌آزاد فرماندار دماوند، رامین نماینده شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام کاظم فتاح‌دماوندی امام‌جمعه شهرستان دماوند، سلطان‌‎آهی معاون فنی و عمرانی فرماندار، فرزام سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری، بخشداران مرکزی و رودهن، مدیران کل استان و جمعی از مسئولان شهرستان اجرایی شد.

آزادراه پردیس هراز در ادامه آزادراه تهران - پردیس از کیلومتر ۲۲ و پس از مبدل شرق پردیس آغاز می‌شود و در امتداد جنوب غرب به شمال شرق، از شمال شهر بومهن عبور کرده و در انتها به واریانت امامزاده هاشم قبل از پل آبعلی متصل می‌شود.

طول تقریبی این آزادراه ۱۲ کیلومتر بوده و علت اصلی احداث آن تکمیل آنتن‌های اتصالی آزادراه تهران - رودهن به راه‌های شریانی جاده دماوند و جاده هراز و افزایش ایمنی و سرعت ترافیک عبوری و رفع گره‌های ترافیکی محدوده شهرهای پردیس و بومهن است.

همچنین اجرای این پروژه با توجه به موضوع پدافند غیرعامل با عنایت به وجود زمین لغزش مبارک آباد و خطر زلزله در منطقه نیز حائز اهمیت است.

این آزادراه که به منظور تکمیل کریدور ارتباطی شرق تهران است، با مشارکت ۷۰ درصدی بخش خصوصی و ۳۰ درصدی وزارت راه و شهرسازی احداث می‌شود و دوره مشارکت شامل زمان احداث و بهره‌برداری در مجموع ۲۶/۵ سال پیش بینی شده است.

برآورد اولیه هزینه اجرای پروژه ۴۶ و ۷۰۰ میلیارد ریال در مدت ۵۴ ماه است و در آن چهار دستگاه پل به طول یک هزار و ۳۲ متر و هفت دستگاه تونل به طول ۶ هزار و ۴۶۲ متر پیش بینی شده است.

در این مراسم مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اظهار داشت: این پروژه یک حلقه مفقوده بود و به مدت بیش از دو دهه آرزوی مردم منطقه و استان بود و در دهه اخیر به یک مطالبه ملی تبدیل شده بود.

رضا خالقی یادآور شد: حتی در اوایل دهه ۹۰ مطالعات اولیه آن انجام شده بود اما به نتیجه نرسید.

وی با اشاره به مشارکت ۷۰ درصدی بخش خصوصی واقعی در این پروژه تاکید کرد: جذب سرمایه‌گذاری برای پروژه‌های زیرساختی در این شرایط سخت کنونی کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر می‌گذارید!