حالت تاریک
سه‌شنبه, 11 اردیبهشت 1403
طی سال گذشته؛

۶۹۸ واحد صنفی متخلف در قرچک شناسایی شد

۶۹۸ واحد صنفی متخلف در قرچک شناسایی شد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری قرچک گفت: سال گذشته با اجرای 5 هزار و ۳۴۲ مورد بازرسی، ۶۹۸ واحد صنفی و نانوایی متخلف در قرچک شناسایی و اعمال قانون شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، مجید قیصرپناه اظهار داشت: در راستای اجرای مصوبات ستاد تنظیم بازار شهرستان قرچک و با همکاری فرمانداری، اتاق اصناف، اداره صمت، شبکه بهداشت و درمان، تعزیرات، بسیج اصناف و پلیس اماکن از چهار هزار و ۱۶ واحد صنفی مستقر در شهرستان قرچک بازرسی به عمل آمد.

وی با اشاره به فعالیت حدود ۱۰ هزار واحد صنفی در شهرستان قرچک خاطرنشان کرد: با اجرای این تعداد بازرسی، ۵۲۳ واحد صنفی متخلف شناسایی شده و برای این واحدها پرونده تخلف تشکیل و به اداره تعزیرات معرفی شدند.

این مسئول افزود: با بررسی وضعیت تخلف این واحدها، در مجموع ۶۹۲ میلیارد و ۱۰۴ میلیون و ۵۱۶ هزار و ۱۰۰ ریال جریمه در نظر گرفته شد.

قیصرپناه همچنین از اجرای یک هزار و ۳۲۶ مورد بازرسی از نانوایی‌های شهرستان قرچک خبر داد.

وی اضافه کرد: در اجرای این طرح، ۱۷۵ واحد نانوایی متخلف با عناوین کم‌فروشی، گران‌فروشی و فروش اجباری شناسایی شدند که برای این متخلفان پرونده تعزیراتی به ارزش ۲ میلیارد و ۳۵۹ میلیون و ۴۳۱ هزار و ۱۰۰ ریال تشکیل شد.

معاون فرماندار قرچک افزود: در حال حاضر ۱۵۸ واحد نانوایی با آرد نوع اول، ۱۰۳ واحد نانوایی با آرد نوع ۲ و چهار واحد نانوایی آزادپز مشغول فعالیتند که از این تعداد، ۲۱۶ واحد شهری و ۴۹ واحد روستایی است.

قیصرپناه با اشاره به توزیع اقلام تنظیم بازار در شهرستان قرچک طی سال گذشته گفت: در سال گذشته ۵۰۰ تن برنج هندی، ۱۱۰ تن برنج پاکستانی، ۶۳ تن برنج تایلندی و ۹۰ تن برنج هُمامی در مناطق مختلف شهری و روستایی قرچک توزیع شد.

وی همچنین از توزیع ۵۴۸ تن شکر خانوار، ۲۰ تن شکر قنادی، ۳۰۶ تن مرغ منجمد، ۳۰۰ تن مرغ گرم، ۱۰۰ تن گوشت قرمز منجمد و ۵۰ تن گوشت قرمز تازه طی سال گذشته در قرچک خبر داد.

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌ شرق تهران واقع شده است.

 منبع: ایرنا

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از