حالت تاریک
سه‌شنبه, 22 خرداد 1403
امام جمعه شهرستان رباط کریم:

۴۸ هزار شهید سند ایثار ارتش هستند

۴۸ هزار شهید سند ایثار ارتش هستند

امام جمعه شهرستان رباط کریم گفت: سند ایثار و جانفشانی ارتش جمهوری اسلامی تقدیم ۴۸ هزار شهید و بیش از ۲۰۰ هزار جانباز است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، حجت‌الاسلام حسن ترابی امشب در اجلاسیه شهدای ارتش استان تهران که به میزبانی شهرستان رباط کریم برگزار شد، اظهار کرد: ایران اسلامی مفتخر به داشتن ارزش‌های والایی است که نمونه آن را در کمتر جایی می‌توان یافت و فرهنگ ایثار و شهادت از جمله آنها است.

وی عنوان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت درآمیخته با فرهنگ عاشورایی در راه مبارزه با ظلم، ستم و بی‌عدالتی عجین شده و جنبه تقدس و خدایی دارد.

امام جمعه شهرستان رباط کریم خاطرنشان کرد: ایمان به مبدا و معاد، فرهنگ جهاد و شهادت، مقاومت، ایستادگی در راه خدا، دفاع از حق، اسلام و قرآن با فرهنگ ما عجین شده است.

حجت‌الاسلام ترابی تاکید کرد: ایثار و گذشت تا مرز شهادت از عناصر مهم پیدایش و تداوم انقلاب اسلامی بوده و هست و این عوامل مشعل انقلاب را همواره فروزان نگه داشته و نظام جمهوری اسلامی ایران را در برابر تهدیدات و خطرات بیمه کرده است.

وی تصریح کرد: فرهنگ روحیه ایثار و فداکاری را عامل پیروزی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس خواند و افزود: فرهنگ از خودگذشتگی، اخلاص، ایمان، اعتقاد راسخ و باورهای عمیق دینی، استقبال از مرگ شرافتمندانه و عزتمندانه و شهادت در راه خدا و دفاع از اسلام و قرآن همواره عامل پیروزی و موفقیت ملت ایران بوده است.

امام جمعه شهرستان رباط کریم با اشاره به سرمایه‌گذاری ۳۵ ساله دشمنان پس از شکست در جنگ تحمیلی با هدف از بین بردن ارزش‌های ناب اسلامی و روحیه شهامت و شهادت‌طلبی در بین مردم کشورمان، گفت: دشمنان به دنبال تحمیل اراده خود به ملت ایران و وادار کردنمان به عقب‌نشینی از مواضع است.

حجت‌الاسلام ترابی افزود: آنچه دشمنان در دوران ۸ ساله دفاع مقدس به دست نیاوردند، به دنبال دستیابی به آن در جبهه جنگ نرم هستند و حاکمیت فرهنگ ایثار و شهادت راهکاری برای مقابله با دشمن در این جبهه است.

وی از برگزاری کنگره‌ها و اجلاسیه‌های شهدا از جمله اجازه شهدای ارتش استان تهران با هدف تکریم و تجلیل از مقام شهیدان و خانواده‌های آنان یاد و اظهار کرد: رمز موفقیت ارتش جمهوری اسلامی معنویت و اخلاق کارکنان است، ارتش در طول دفاع مقدس و پس از جنگ کارنامه درخشانی از خود باقی گذاشته و در راه اجرای وظایف الهی ۴۸ هزار شهید و بیش از ۲۰۰ هزار جانباز را تقدیم کرده که آنان سند ایثار و جانفشانی ارتش جمهوری اسلامی ایران هستند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از