حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
مدیرکل دامپزشکی استان تهران:

نظارت بهداشتی در ایام محرم تشدید می شود

نظارت بهداشتی در ایام محرم تشدید می شود

مدیرکل دامپزشکی استان تهران از تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی در ایام محرم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، مسعود محمدیان صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: با فرارسیدن ایام سوگواری ابا عبدالله (ع) و افزایش تقاضا برای تهیه فرآورده‌های خام دامی از جمله گوشت قرمز و سفید و در تأمین نذورات مردمی، طرح نظارت بهداشتی در سطح استان تهران اجرا می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) گفت: با هدف اجرای این طرح اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در قالب دو شیفت کاری سازماندهی و آماده ارائه خدمات بهداشتی به شهروندان هستند.

وی افزود: در روزهای تاسوعا و عاشورا بازرسان بهداشتی و ناظران ذبح شرعی در قالب اکیپ‌های ثابت و سیار متشکل از دامپزشک، بازرس بهداشت گوشت و ناظر ذبح شرعی، کنترل و نظارت بهداشتی و ذبح شرعی دام‌ها را انجام می‌دهند.

مدیر کل دامپزشکی استان تهران گفت: پیشگیری از شیوع بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام ازجمله تب کریمه خونریزی دهنده کریمه کنگو و اطمینان شهروندان از سلامت فرآورده‌های خام دامی مصرفی و ارتقا سطح سلامت و بهداشت عمومی جامعه از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

منبع: مهر

انتهای خبر/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از