حالت تاریک
یکشنبه, 08 مهر 1403
۱۴ هزار بازرسی از کارگاه‌های تهران انجام شد
مدیرکل کار استان تهران خبر داد:

۱۴ هزار بازرسی از کارگاه‌های تهران انجام شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از انجام ۱۴ هزار بازرسی از کارگاه‌های استان تهران در 6 ماهه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز» و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان تهران، محمد آذرپناه با اشاره به گزارشی ازعملکرد ۶ ماهه بازرسان کار و ایمنی استان تهران از واحدهای تولیدی، صنعتی و کارگاه‌های فعال در استان، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون از مجموع ۱۴ هزار ۷۵۲ مورد بازرسی صورت گرفته است که از این تعداد ۹ هزار و۳۴۵ مورد بازرسی‌های ادواری و ۴ هزار و ۶۵۹ مورد بازرسی موردی و ۷۴۸ مورد بازرسی مربوط به حوادث و اتفاقات رخ داده در کارگاه‌ها بوده است.

وی افزود: در بازرسی‌های صورت‌گرفته تعداد 10 هزار و 788 ابلاغیه رفع نقص برای کارفرمایان صادر شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: خوشبختانه بالغ بر۹۷ درصد از واحدهای بازرسی‌شده  نکات ایمنی را رعایت کرده‌اند.

 آذرپناه با اشاره به برگزاری مانور بازرسی از کارگاه‌های پرخطر در امروز 7 مهرماه که به عنوان روز آتش‌نشانی و ایمنی نام‌گذاری شده است، بیان داشت: ایمنی و سلامت کارگران یکی از مهمترین اولویت‌های ما است و بازرسی‌های هدفمند به ما کمک می‌کند تا نقاط ضعف و قوت سیستم‌های ایمنی را شناسایی کرده و اقدامات اصلاحی لازم را انجام دهیم. این امر نه تنها به بهبود شرایط ایمنی کارگران کمک می‌کند، بلکه به افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های ناشی از حوادث نیز منجر می‌شود. 

وی همچنین بر لزوم انجام بازرسی‌های هدفمند برای ارتقاء سطح ایمنی در کارگاه‌ها تأکید کرد و گفت: بازرسی‌های هدفمند و مستمر از کارگاه‌های پرخطر، نقش مهمی در پیشگیری از حوادث ناشی از کار دارد. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود:  تا زمانی که آموزش اصول ایمنی و فرهنگ ایمنی به طور کامل در جامعه به‌ویژه نزد کارفرمایان و کارگران نهادینه نشود، به عبارتی شعار «اول ایمنی، بعد کار» به یک باور عمومی و ترزش همگانی تبدیل نشود، انجام بازرسی‌های مستمر و هدفمند از واحدهای تولیدی و کارگاه‌های عمرانی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از