حالت تاریک
یکشنبه, 13 خرداد 1403
اتحادیه اروپا:

گزارش سانحه بالگرد رئیس‌جمهور ایران را دنبال می‌کنیم

گزارش سانحه بالگرد رئیس‌جمهور  ایران را دنبال می‌کنیم

رئیس کمیسیون اروپا یکشنبه شب گفت:اتحادیه اروپا خبر سانحه هوایی برای رئیس‌جمهور و وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران را از نزدیک دنبال می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، شارل میشل رئیس کمیسیون اروپا یکشنبه شب به وقت تهران در واکنش به گزارش‌ها در خصوص سانحه هوایی برای بالگرد رئیس‌جمهور وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: «ما همراه با کشورهای عضو اتحادیه اروپا و شرکا، وضعیت را از نزدیک زیر نظر داریم.»

ساعتی پیش بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران در منطقه شمال آذربایجان شرقی و در شهرستان ورزقان دچار حادثه شد.

علاوه بر آیت‌الله رئیسی، آیت‌الله آل‌هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی نیز از سرنشینان این بالگرد بودند.

وزارت خارجه آمریکا نیز غروب یکشنبه اعلام کرد که از نزدیک گزارش‌های مربوط به سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه ایران را دنبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «وزارت خارجه از نزدیک گزارش‌های مربوط به سقوط بالگرد حامل ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران و وزیر امور خارجه این کشور را دنبال می‌کند.

«الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان نیز به خبر وقوع حادثه برای «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد.

او گفت: «به شدت درباره اخباری که حاکی از فرود اضطراری بالگرد رئیس جمهور ایران است، نگران هستیم».

علی‌اف اضافه کرد: «آماده ارائه تمامی کمک‌ها در این زمینه هستیم».

منبع: فارس

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از