حالت تاریک
یکشنبه, 15 مهر 1403
رئیس اداره کار فیروزکوه عنوان کرد:

کمبود نیروی کار متخصص در فیروزکوه

کمبود نیروی کار متخصص در فیروزکوه

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان فیروزکوه گفت: در بسیاری از موارد درخواست برای جذب نیرو وجود دارد اما نیروی کار متخصص آن حوزه وجود ندارد.

سمیرا سمیعی در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز» در خصوص سند اشتغال در فیروزکوه، اظهار کرد: در سال جاری ۳ هزار و ۵۴۸ نفر سهمیه اشتغال برای این شهرستان در نظر گرفته شده که تاکنون ۴۱۰ نفر در سامانه ثبت‌ شده‌اند. 

وی بیان کرد: هر ساله میزان سهمیه اعلام شده بین دستگاه‌های اجرایی تقسیم می‌شود و دستگاه‌ها تا پایان همان سال زمان دارند اشتغال ایجاد شده را در سامانه ثبت کنند، سپس این آمار در سه مرحله تلفنی، پیامکی و حضوری پایش می‌شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان فیروزکوه عنوان کرد:  دستگاه‌های اجرایی همواره تلاش می‌کنند تا میزان اشتغال اعلام شده را محقق کنند، چنانچه در دو تا سه سال گذشته این میزان را تحقق بخشیدیم، آمار تحقق اشتغال شهرستان فیروزکوه در سال جاری تاکنون ۱۱.۵۶ درصد است که در بخش‌های دامداری، کشاورزی، گردشگری، هتل‌ها، رستوران‌ها، اصناف و ... ایجاد شده است.

سمیعی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۲ هزار ۹۹۹ فرصت شغلی ایجاد شده شامل مشاغل فصلی و پایدار در سامانه ثبت شده و تحقق ۱۰۳ درصدی سند اشتغال شهرستان فیروزکوه در ۱۴۰۲ را رقم زد.

وی در خصوص موانع موجود بر سر راه ایجاد شغل، تأکید کرد: در بسیاری از موارد شغل و درخواست برای جذب وجود دارد اما نیروی متخصص آن حوزه وجود ندارد، در خصوص بیمه بیکاری هر چه تعداد بیکاران ثبت شده کمتر باشد به آن معنا است که افراد کمتری شغل خود را از دست داده‌اند و بیشترین شکایت کارگری و کارفرمایی شامل صلاح عنوان شغلی، اضافه کاری و حقوق معوقه بوده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان فیروزکوه ادامه داد: در خصوص دعاوی کارگری و کارفرمایی زمانی که دادخواستی به اداره کار ارائه می‌شود، در وهله اول توصیه ما سازش بین طرفین است، اما در صورت سازش‌ناپذیری با توجه به اسناد و موارد قانونی احکام صادر و به طرفین دعوا اعلام می‌شود.

سمیعی تصریح کرد: مهمترین عواملی که در بخش خصوصی منجر به تعدیل نیرو می‌شود، اغلب ناشی از مشکلات مالی، ورشکستگی و یا نبود سازش بین کارگر و کارفرما است، البته خوشبختانه در شهرستان فیروزکوه مواردی اد تعدیل نیروی زیاد کاری نداشته‌ایم.

وی با اشاره به کمبود نیروی فنی در شهرستان فیروزکوه، به جوانان جویای کار توصیه کرد تخصص فنی خود را به منظور افزایش آمار اشتغال پایدار در شهرستان بالا ببرند.

انتهای خبر/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از