حالت تاریک
جمعه, 01 تیر 1403

پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۲۴ خرداد ۱۴۰۳

پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۲۴ خرداد ۱۴۰۳

معامله‌گران بازار ارز پیش‌بینی می‌کنند بازار ارز تهران در آخرین روز کاری هفته و پیش از تعطیلات بازار‌های همسایه ایران، شاهد نوسان محسوس دلار نخواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، بازار ارز تهران امروز به پیشواز تعطیلات عید قربان خواهد رفت؛ تعطیلاتی که از شنبه ۲۶ خرداد به مدت 6 تا ۱۰ روز ادامه خواهد داشت و بازار کشور‌های همسایه همچون سلیمانیه و هرات را هم تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و بدون شک بر روند قیمتی دلار هم اثرگذار خواهد بود.

قیمت دلار که معاملات روز گذشته را در کانال ۵۹ هزار تومان آغاز کرد و با توجه به روند صعودی قیمت اونس برای فتح مرز مقاومتی خیز برداشته بود، در نیمه دوم معاملات نتوانست حرکت افزایشی خود را تکمیل کند و با عقب‌نشینی قیمت درهم و اونس، کانال ۵۹ هزار تومان را از دست داد و با نرخ ۵۸ هزار و ۸۵۰ تومان روز را به پایان رساند.

قیمت اسکناس آمریکایی در معاملات پشت خطی هم تغییر مسیری نسبت به بازار نقدی نداشت و در قیمت ۵۸ هزار و ۷۸۰ تومان قرار گرفت. نکته جالب توجه معاملات روز گذشته بازار دلار هرات، پایین بودن نرخ دلار فردایی از دلار نقدی بود.

 همچنین تتر به عنوان یکی از مولفه‌های موثر بر روند نوسانات دلار روز گذشته در کانال ۵۹ هزار تومان نوسان داد، اما نتوانست از مرز مقاومتی ۵۹ هزار و ۳۰۰ تومان که از اهمیت بسیار بالایی هم برخوردار است عبور کرده و بالای آن تثبیت دهد. به گزارش اقتصادنیوز، معامله‌گران با توجه به روند حرکتی دلار در روز گذشته و همچنین نوسانات قیمت اونس، پیش بینی می‌کنند دلار در جریان معاملات امروز نتواند مسیر مشخصی را در پیش بگیرد و شانس کاهش قیمت در محدوده مشخص بیشتر از افزایش است.

به عقیده این گروه دلار تهران درگیر الگوی پرچم است و اگر مرز حمایت ۵۸ هزار و ۵۰۰ تا ۵۸ هزار و ۸۰۰ تومان را بشکند، وارد فاز کاهشی خواهد شد و احتمال از دست رفتن کانال ۵۸ هزار تومان هم وجود دارد.

ورود نوسان‌گیران به بازار در پی تعطیلی بازار ارز در کشور‌های همسایه و غیاب بازارساز موضوع مهم دیگری است که برخی از فعالان بازار به آن اشاره داشته‌اند؛ براساس ادعای این گروه، حضور نوسان‌گیران در معاملات پیش رو می‌تواند نقش مهمی در تقویت جناح افزایشی بازار داشته باشد. در این میان برخی هم معتقدند بازار ارز بیشترین توجه را به انتخابات ریاست‌ جمهوری ایران دارد و پس از آن انتخابات آمریکا و مشخص شدن رویکرد سیاسی دو کشور، برای بازار ارز مهم خواهد بود و تا پیش از مشخص شدن نتایج و در غیاب اخبار سیاسی مهم نمی‌توان چندان امیدی به تغییر روند دلار داشت.

منبع: اقتصاد نیوز

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از