حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
طی مراسمی رونمایی شد؛

پوستر جشنواره مهدویت و امامت در دانشگاه پردیس

پوستر جشنواره مهدویت و امامت در دانشگاه پردیس

پوستر جشنواره مهدویت و امامت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس با حضور روحانیون و استاد دانشگاه رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، مهلت ارسال آثار دانشجویان و علاقمندان به دبیرخانه جشنواره تا ۱۵ آذرماه است و تاریخ برگزاری جشنواره ۲۶ دی‌ماه سال جاری است.
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و فناوری پردیس گفت: بحث امامت و مهدویت راه‌گشای ما در این دوره است و باید بستر همه فعالیت‌های ما باشد.
 
حسین اصغری شیوایی در نشست رونمایی از پوستر جشنواره مهدویت و امامت بیان کرد: مسئله امامت و مهدویت در کشور ما یکی از مسائل مهم و زیربنایی است و در حال حاضر کمتر دانشگاهی است که با این مسئله پیوند نداشته باشد.
 
وی افزود : با توسعه مباحث امامت و مهدویت می‌توانیم با ناهنجاری‌های جامعه مقابله کنیم تا درآینده شاهد ثمرات آن در جامعه باشیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پردیس در این نشست اظهار داشت: امروز در دانشگاه‌ها شاهد شبهه در مساله مهدویت و امامت در بین دانشجویان هستیم، جوان دانشجو نسبت به مسئله امامت و مهدویت پر از شبهه است و با برگزاری این جشنواره می‌توانیم بخشی از شبهات آنها را با آگاهی‌بخشی و برگزاری نشست‌ها برطرف کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عقدایی ضمن تقدیر از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بابت فعالیت در حوزه امامت و مهدویت خاطرنشان کرد: برای برگزاری سخنرانی اساتید، برپایی کرسی‌های آزاداندیشی با همکاری دستگاه‌ها و بیش از ۱۰۰ مبلغ و استفاده از ظرفیت شهرستان آمادگی کامل داریم تا این جشنواره به بهترین شکل برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی پردیس در این نشست اظهار داشت: برای برگزاری این جشنواره در سطح شهرستان و دانشگاه مأموریت هر دستگاه اعم از شهرداری، بخشداری و دهیاری، سپاه وسایر دستگاه‌هایی که نام آنها در پوستر مزین شده، مشخص بشود.

حجت‌الاسلام خانی ادامه داد: چشم‌اندازی هم برای بانک اطلاعاتی شهرستان تامین شود که ترسیم شود در این همایش چه تعداد نقاشی، شعر، مقاله و دلنوشته قرار است تحویل بگیریم و ادارات به صورت مامویت محور کارگروه تشکیل بدهند.

رئیس اداره اوقاف شهرستان پردیس گفت: برگزاری این جشنواره و کسانی که دغدغه امامت و مهدویت را دارند قابل تقدیر است، در این جشنواره با چهار گروه اساتید دانشجویان، پژوهشگران و دانش‌آموزان سر و کار داریم که هر گروه شیوه‌های تبلیغی متفاوت و یا متمرکز دارند.

حجت‌الاسلام آقا میری ادامه داد: بهینه کردن مصادیق تبیین مبانی عقلانی‌، وحیانی امامت مهم است و باید روی مصداق‌ها کار کنیم و پژوهش‌هایی با خروجی موثر در این جشنواره داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: مذاهب گوناگونی را در شهرستان پردیس میزبان هستیم، جریان‌شناسی مذاهب و باور آنها نسبت به امامت را در این جشنواره بررسی کنیم.
 
مسئول دبیرخانه همایش افزود: امروزبا مخاطبانی سروکار داریم که در سطوح مختلفی هستند و برخی از آنها مبانی اولیه را نمی‌دانند باید یک سری آموزش اولیه برای آنها داشته باشیم.

افسانه فهیمی ادامه داد: بخشی از مخاطبان اندیشه‌های ضد دینی دارند که تکلیف آنها معلوم است، اما بخشی از مخاطب ما باتفکر غیردینی، موضعی ندارد و برای او هیچ چیز مهم نیست و در این راستا مخاطب اصلی ما این افراد هستند و باید برای این افراد طرحی داشته باشیم.

ابوطالب بختیاری دبیر تخصصی جشنواره گفت: رویکرد دانشگاه علوم و فناور پردیس است که با همکاری قرارگاه فرهنگی شهرستان پردیس این همایش علمی پژوهشی در دنیای مدرن را برای اساتید، دانشجویان و عموم شهروندان شهرستان پردیس برگزار کند.

سجاد فضلعلی دبیر اجرایی جشنواره گفت: مهلت ارسال آثار تا ۱۵ آذرماه است و تاریخ برگزاری جشنواره ۲۶ دی‌ماه سال جاری است.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از