حالت تاریک
دوشنبه, 11 تیر 1403
مدیر آب و فاضلاب ناحیه حسن‌آباد مطرح کرد:

پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب حسن‌آباد منتظر تأمین زمین

پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب حسن‌آباد منتظر تأمین زمین

مدیر آب و فاضلاب ناحیه حسن‌آباد گفت: با تعیین زمین مورد نیاز، طرح نهایی پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب حسن‌آباد مصوب و وارد فاز اجرایی می‌شود.

عباس زندگویی در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز» با اشاره به اینکه شهر حسن‌آباد فاقد سیستم تصفیه‌ فاضلاب است، اظهار کرد: اقداماتی در راستای تأمین ۶ هکتار زمین از سوی ادارات اوقاف یا منابع طبیعی به منظور احداث تصفیه‌خانه در دست اجرا است.

وی بیان کرد: مطالعات اجرای پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب حسن‌آباد انجام شده و طرح نهایی پس از تعیین موقعیت مکانی زمین مورد نیاز برای این منظور، مصوب می‌شود.

مدیر آب و فاضلاب ناحیه حسن‌آباد با اشاره به ترسیم افق ۲۵ ساله برای افزایش تدریجی دبی پساب این تصفیه‌خانه، عنوان کرد: بر اساس این طرح میزان دبی آب در پنج ساله نخست بهره‌برداری از تصفیه‌خانه، ۲۵ مترمکعب بر ثانیه است که این میزان در افق نهایی طرح به حدود ۱۷۰ مترمکعب بر ثانیه خواهد رسید.

زندگویی به موضوع منابع تأمین آب شرب در حسن‌آباد اشاره و تأکید کرد: با توجه به اینکه در این منطقه منابع آب سطحی وجود ندارد، همه آب مصرفی در شبکه انتقال از محل آب‌های زیرزمینی تأمین می‌شود.

وی تصریح کرد: آب شرب حسن‌آباد و ندامتگاه بزرگ تهران که در حوزه سرزمینی این منطقه قرار دارد، از طریق ۳۲ حلقه چاه آب تأمین شده و سالانه برای دسترسی مردم به آب پایدار دو یا سه حلقه چاه حفاری می‌شود.

مدیر آب و فاضلاب ناحیه حسن‌آباد افزود: یکی از موضوعات و مطالباتی مهم در زمینه تأمین آب پایدار منطقه و اکتفا نکردن به منابع آب چاه‌ها، اجرای پروژه انتقال آب از شهر تهران از خط انتقال قمر بنی‌هاشم به شهر حسن‌آباد و فرودگاه امام خمینی (ره) است.

زندگویی ادامه داد: مطالعات اولیه اجرای طرح انجام شده، اما هنوز تصمیم جدی برای اجرای این خط انتقال آب اتخاذ نشده است، این موضوع پیشتر از سوی وزارت نیرو و ندامتگاه تهران بزرگ پیگیری، اما هنوز نهایی نشده است. 

وی اظهار کرد: با تحقق این مهم و تزریق بخشی از آب مورد نیاز منطقه از منابع آب شری تهران به شبکه توزیع حسن‌آباد، کیفیت آب در دسترس مردم نیز بهبود می‌یابد.

مدیر آب و فاضلاب ناحیه حسن‌آباد گفت: از سویی با توجه به محدود بودن منابع آب زیرزمینی، اجرای این پروژه به منزله تامین آب پایدار در افق چند ساله برای شهر حسن‌آباد است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از