حالت تاریک
سه‌شنبه, 10 مهر 1403
آمریکا پشتیبان اصلی ماشین جنگ صهیونیست‌ها است
کارشناس مسائل سیاسی:

آمریکا پشتیبان اصلی ماشین جنگ صهیونیست‌ها است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: آمریکا در جنایات اخیر رژیم صهیونیستی نقش پشتیبانی اطلاعاتی و جنگ الکترونیک را ایفا کرده است.

خالق گرجی در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، بیان کرد: با بررسی طراحی عملیات صادق ۲ اولین موردی که باید به عنوان نکات قابل توجه مدنظر قرار دهیم، انتخابات پیش‌رو آمریکا است، آمریکایی‌ها درصددند پیش از انتخابات در ماجرای اوکراین از طریق اقدامات شتاب‌زده و کم‌سابقه رژیم صهیونیستی شرایط دست برتر ایجاد کند.

وی عنوان کرد: از این‌رو با توجه به نفوذ لابی صهیونیست در لایه‌های تصمیم‌گیری آمریکا، چراغ سبز به صهیونیست‌ها برای تشدید حملات، حمایت آن‌ها را در انتخابات را به همراه خواهد داشت؛ از طرفی در هیجان انتخابات مردم آمریکا سرگرم بوده و به تحولات لبنان و غزه به عنوان اولویت چندم نگاه می‌کنند و افکار عمومی آمریکا در این خصوص قابل مدیریت توسط حکمرانان است.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: با موفقیت در این طرح پس از برگزاری انتخابات آمریکا در صورت ادامه حملات علیه رژیم صهیونسیتی، حمایت‌های نظامی بی‌پرده‌تری انجام خواهد داد.

گرجی تأکید کرد: دومین مورد تحریک اوکراین توسط غرب مبنی‌ بر حمله موشکی به عمق خاک روسیه است، در صورت وقوع حمله موشکی اوکراین به روسیه جبهه به نفع محور مقاومت خواهد بود چون با واکنش شدید روسیه مواجهه خواهد شد و با این شرایط آمریکا در اوکراین مشکلات بیش‌تری داشته و فرصت و توان کمتری برای حمایت از رژیم صهیونیستی خواهد داشت.

وی افزود: مسئله مهم بعدی در طراحی عملیات صادق ۲ جهت‌گیری‌های اخیر اتحادیه اروپا در خصوص ناتو بوده که نشان از شکاف، تغییر و رویکرد و تضعیف حمایت از اوکراین دارد زیرا هزینه‌های سیاسی و اقتصادی فراوانی برای اروپا داشته است.

کارشناس سیاسی تصریح کرد: موضوع مهم بعدی ارسال محموله تسلیحاتی ترکیه به لبنان است، ترکیه به عنوان عضو ناتو با این اقدام عملأ حمایت از اقدامات اوکراین را کمرنگ کرده و برای حفظ جایگاه خود در خاورمیانه و جهان اسلام سعی در ایجاد توازن در فعالیت در ناتو و جهان اسلام دارد.

گرجی گفت: مسئله بعدی تاثیرگذار در طراحی عملیات صادق ۲ عوامل و پیاده نظام جنگ شناختی و روانی دشمن در داخل ایران است که این عامل به عنوان مهم‌ترین موضوع می‌تواند توان داخلی را تقلیل داده و جهت‌گیری‌های عمومی و حمایت‌های مردمی را تحت‌الشعاع قرار دهد.

وی بیان کرد: اظهارات اخیر سیاسیون در سازمان ملل و مذاکرات آشکار و پنهان برخی از آنها نشان از اقدامات برنامه‌ریزی شده برای تضعیف اراده داخلی ایران که به عنوان مرکز و هادی مقاومت است، دارد.

کارشناس مسائل سیاسی مطرح نمود: بر این اساس زمان طلایی متوقف کردن ماشین جنگی رژیم صهیونیستی تا پیش از برگزاری انتخابات آمریکا (۲۵ آبان) است، نقش آمریکا در جنایات اخیر به ویژه انفجار پیجرها صورت پشتیبانی اطلاعاتی و‌ جنگ الکترونیک بوده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از