حالت تاریک
شنبه, 31 شهریور 1403
امام جمعه فیروزکوه:

وحدت امت اسلامی نجات‌بخش مردم غزه است

وحدت امت اسلامی نجات‌بخش مردم غزه است

امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: نسل کشی و مظلومیت مردم غزه از آسیب‌های عدم وحدت کشور‌های مسلمان است.

حجت‌الاسلام حسن حیدری در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، با اشاره به الگوهای اخلاقی جامعه اسلامی، اظهار کرد: سیره و سبک زندگی پیامبر مکرم اسلام (ص) در عرصه‌های مختلف فردی اجتماعی، خانوادگی و… برای ما الگویی بی‌نظیر است.

وی عنوان کرد: اخلاق پیامبر اکرم (ص) زيباترين الگوی اخلاق در جامعه اسلامی است، چرا که پیامبر رحمت و مهربانی با مردم با بردباری و حسن نیت رفتار می‌کرد، بطوریکه رفتار کریمانه و پر مهر و محبت آن حضرت در جامعه منحط آن روز عربستان، بسیاری را شیفته خود ساخت.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه بیان کرد: دین مبین اسلام همواره بر وحدت میان مسلمین تأکید و تفرقه را مورد نکوهش قرار داده است، بدون شک وحدت امت اسلامی سبب افزایش ضریب اثرگذاری مسلمانان در دنیای امروز خواهد شد.

حیدری با اشاره به اینکه هفته وحدت میراث ماندگار امام خمینی (ره) ایت، خاطرنشان کرد: وحدت میان ملت‌های مسلمان و دوری از تفرقه همواره مورد تأکید امامین انقلاب اسلامی به عنوان یک اصل تجدیدناپذیر در جمهوری اسلامی ایران بوده و هست.

وی از تفرقه به عنوان بزرگترین مصیبت و وحدت عامل افتخار امت اسلامی یاد و تأکید کرد: از دیدگاه مقام معظم رهبری، مسئله وحدت یک ضرورت استراتژیک و یک باور و اعتقاد دینی بوده نه یک تاکتیک موقت و در واقع حفظ وحدت یک اصل و ضرورت است.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: آن چیزی که این روزها همه مسلمانان را به وحدت فرا می‌خواند، مسئله فلسطین و مبارزه با صهیونیست‌ها است، جنایات اخیر این رژیم سفاک در لبنان و کشتار بی‌رحمانه مردم مظلوم غزه بار دیگر نشان داد که صهیونیست‌های کودک‌کُش بویی از انسانیت نبرده و برای جنایات خود هیچ حد و مرزی قائل نیستند.

حیدری، وحدت امت اسلامی را رمز پیروزی مظلومان مردم غزه در مقابل جنایتکاران صهیونیستی دانست و خاطرنشان کرد: نسل‌کُشی و مظلومیت مردم غزه از آسیب‌های ایجاد خلل در وحدت کشور‌های مسلمان است.

انتهای خبر/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از