حالت تاریک
یکشنبه, 08 مهر 1403
هیأت‌های اندیشه‌ورز در بسیج اقشار تشکیل شود
رئیس مرکز هم‌اندیشی راهبردی سازمان بسیج:

هیأت‌های اندیشه‌ورز در بسیج اقشار تشکیل شود

رئیس مرکز هماهنگی و هم‌اندیشی راهبردی سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیج در بطن جامعه حضور دارد و این تعامل در راستای حل مسائل است و برای تحقق این مهم بایستی از قوه عاقله هیأت‌های اندیشه‌ورز بهره برد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، سردار فضل‌الله کفیل ظهر امروز در اجتماع زمینه سازان تمدن اسلامی که با حضور فرماندهان و مدیران حوزه‌ها و کانون‌های اقشاری سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران برگزار شد، اظهار کرد: دفاع مقدس گنجینه تمام‌نشدنی است که دستاوردهای بسیاری را در درون و برون کشور به ارمغان آورده است.

وی با تاکید بر ضرورت تبیین و تحلیل دوران ماندگار و پرحماسه دفاع مقدس به عنوان رسالتی جدی در راستای حفظ فرهنگ ایثار و شهادت، عنوان کرد: این دوران ۸هشت ساله طلایی تا همیشه بر تارک تاریخ این مرز و بوم خواهد درخشید.

رئیس مرکز هماهنگی و هم‌اندیشی راهبردی سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر ضرورت جلوگیری از فراموشی دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: هر یک از اقشار بسیج با تبیین ارزش‌ها و دستاوردهای این دوران، اهدافی را برای قشرها برنامه‌ریزی و اجرایی کنند.

کفیل با اشاره به اینکه رهبر انقلاب اسلامی از منطقه بسیج به عنوان مقاوم‌سازی کشور در برابر همه تهدیدها و خطرها یاد کرده‌اند، خاطرنشان کرد: معظم‌له همچنین بسیج را کلید حل مشکلات کشور می‌دانند، همچنان که این پیکره عظیم از انقلاب اسلامی در برابر خطرها دفاع می‌کند.

وی از اقشار و پایگاه‌ها به عنوان دو بال بسیج یاد و تاکید کرد: با توجه به ترسیم انقلاب اسلامی، تشکیل جمهوری اسامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی از سوی مقام معظم رهبری، هدف نهایی و کار اصلی در بسیج زمینه‌سازی برای تحقق تمدن اسلامی است.

رئیس مرکز هماهنگی و هم‌اندیشی راهبردی سازمان بسیج مستضعفین افزود: دو گام شکل‌گیری انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را سپری کرده‌ایم، اما تاکنون تشکیل دولت اسلامی محقق نشده و از این‌رو در بیانیه گام دوم انقلاب، به تبیین نقش اقشار بسیج در تحقق این مهم پرداخته شده است.

کفیل ایفای نقش پیش‌رونده برای پیش‌برندگی را در گرو درون‌سازی دانست و گفت: تحقق این مهم در گرو شناخت محیط، توجه به ساختار و سرمایه انسانی و متناسب‌سازی رفتار با توقعات است.

کفیل تصریح کرد: امروز در حوزه تحقق دولت اسلامی باید افق آینده خود را در خصوص کارآمدسازی و عدم فساد در مجموعه دولت کارآمد ترسیم کنیم، البته گفتمان نقش‌آفرینی اقشار در بدنه بسیج ساری و جاری شده و این نقش‌آفرینی از جنس حل مسائل و مشکلات است.

وی اظهار کرد: بسیج در بطن جامعه حضور دارد و این تعامل در راستای حل مشکلات و مسائل جذب‌کننده است و برای تحقق این مهم بایستی از قوه عاقله هیأت‌های اندیشه‌ورز بهره برد، از این‌رو محورهای تقویت کانون‌ها و رده‌های اقشاری شامل پوشش جامعه هدف در کارگروه تحقق جامعه اسلامی و اصلاح و بازسازی ساختار و تجهیز کانون‌ها و اقشار است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از