حالت تاریک
چهارشنبه, 06 تیر 1403
فرماندار فیروزکوه خبر داد:

تعطیلی مناطق گردشگری فیروزکوه تا آخر هفته

تعطیلی مناطق گردشگری فیروزکوه تا آخر هفته

فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: با توجه به هشدار هواشناسی و سوابق سیل در این شهرستان مناطقی گردشگری فیروزکوه برای روزهایی که هشدار نارنجی و زرد اعلام شده تعطیل است.

محمد حیدری‌منش در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز» با اشاره به بارش باران بهاری در این شهرستان، اظهار کرد: بارش باران از شب گذشته به صورت پراکنده شروع شده و تاکنون ادامه دارد و در برخی مناطق میزان بارندگی‌ها بیشتر و سنگین گزارش شده است.

وی با اشاره به هشدار سازمان هواشناسی در خصوص وقوع سیلاب، بیان کرد: با توجه به اینکه در روزهای گذشته هشدار نارنجی هواشناسی پیرامون افزایش بارش‌ها و احتمال جاری شدن سیل در نقاطی از شهرستان فیروزکوه صادر شده است، مجموعه ستاد مدیریت بحران شهرستان در آماده‌باش کامل قرار دارد.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان فیروزکوه تأکید کرد: هشدار نارنجی مربوط به روزهای شنبه تا دوشنبه بود، از دوشنبه تا جمعه نیز هشدار زرد در خصوص احتمال بارش‌های نقطه‌ای و رگبار در سطح نقاط کوهستانی شهرستان را داریم، البته تاکنون در شهرستان مسئله‌ای را نداشتیم.

حیدری‌منش با تأکید بر اینکه بیشتر بارش‌ها در روزهای گذشته در نقاط شمالی شهرستان فیروزکوه و محدوده بخش ارجمند، گدوک و روستاهای شرقی فیروزکوه رخ داده است، افزود: از مهرماه سال گذشته تا ۲۷ خرداد امسال، ۲۰۸ میلی‌متر باران در این شهرستان باریده که نسبت به متوسط بلندمدت با کاهش ۱۷ میلی‌متری همراه بوده و نسبت به سال آبی گذشته ۳۸ درصد افزایش داشه است.

وی با اشاره به کاهش دبی رودخانه در فیروزکوه، ادامه داد: علت این امر کاهش بارش برف در زمستان و ذخائر آبی است که محدود شده‌اند.

فرماندار فیروزکوه از تعطیلی مناطق گردشگری این شهرستان تا پایان هفته به دلیل مخاطره وقوع سیل خبر داد و گفت: شهروندان از اطراف مسیل‌ها و بستر و حریم رودخانه‌ها فاصله بگیرند، چرا که تجربه سیلاب‌های سال‌های گذشته نشان می‌دهد مسیل‌ها و حاشیه رودخانه جزو مناطق آسیب‌دیده بودند.

حیدری‌منش اظهار کرد: البته لایروبی رودخانه به طول ۳۰ کیلومتر انجام و سازه‌های آبخیزداری احداث شده، اما همچنان نگرانی در خصوص بسیاری از نقاط شهرستان وجود دارد. 

انتهای خبر/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از