حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
رئیس اداره اوقاف شهریار خبر داد:

مزارع موقوفه شهریار؛ رتبه‌دار تولید گندم

مزارع موقوفه شهریار؛ رتبه‌دار تولید گندم

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهریار گفت: با قرارگیری یکی از بزرگترین مزارع کشاورزی استان در محدوده موقوفات این شهرستان، رتبه‌دار تولید گندم در تهران هستیم.

داود وکیل‌پور در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: با توجه به فراوانی جمعیت شهریار و بخش‌ها و مناطق مختلف آن، ۱۷۴ موقوفه متصرفی و غیرمتصرفی، ۱۸ هزار و ۸۴۷ رقبه و ۶ شهر و روستای وقفی و همچنین ۲۱ امام‌زاده و بقعه متبرکه در این شهرستان وجود دارد.

وی با اشاره به عملکرد و پشتیبانی شهروندان شهریار، عنوان کرد: عمده نیات مردم به منظور تعزیه‌داری و امور درمانی است که با احیا و بهره‌وری موقوفات در سال جاری توانسته‌ایم کمک‌های عمده‌ای به هیئات‌ و مساجد داشته باشیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهریار با بیان جایگاه این شهرستان در بین شهرستان‌های استان تهران، بیان کرد: شهریار دارای بیشترین موقوفات بوده و اداره اوقاف این شهرستان، جزو ادارات سطح یک استان تهران است.

وکیل‌پور با تاکید بر ظرفیت موجود و عملکرد مطلوب شهریار در حوزه کشاورزی، افزود: یکی از بزرگترین مزارع کشاورزی استان در محدوده موقوفات شهریار قرار دارد که با مشارکت بخش خصوصی به تولید محصولاتی مانند گندم، زاج، جو و یونجه اختصاص می‌یابد.

وی از افتتاح یک مدرسه ۱۲ کلاسه در هفته وقف با استفاده از نیت موقوفه غیرمتصرفی از محل عایدی خیر در این شهرستان خبر و ادامه داد: در حال حاضر با بررسی نیات وقف موجود، نیازمند موقوفاتی در حوزه قرآنی، دانش‌آموزی، دانشجویی و تهیه جهیزیه هستیم که این مسئله به واقفان و مراجعین توضیح داده می‌شود‌.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهریار با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در بقاع متبرکه و آستان امام‌زادگان، تاکید کرد: آستان مقدس امام‌زاده اسماعیل (ع) شهریار جزو بقاع شاخص کشوری است که با وجود ۱۰۲ کلاس فرهنگی و قرآنی و برگزاری مراسم مذهبی و ملی، بیشترین حجم اقدامات فرهنگی در قلب شهریار را به خود اختصاص داده است.

وکیل‌پور با بیان فعالیت‌های آستان امام‌زاده اسماعیل (ع) و ضرورت بازسازی این بقعه، خاطرنشان کرد: همچنین با کمک خیرین و واقفین، امسال برای اجرای عملیات عمرانی و بازسازی گنبد بقعه این امام‌زاده با هزینه بالغ بر ۳ میلیارد تومان اقدام شد.

وی تصریح کرد: اداره اوقاف شهریار در بین شهرستان‌های استان تهران از لحاظ تعداد موقوفات در جایگاه بالایی نبوده، اما از لحاظ حجم رقبات، بیشترین مقدار را دارا است، از این‌رو حدود ۱۸ هزار رقبه در استان ثبت شده و ۶ هزار رقبه در حال شناسایی و انجام امورات وقفی است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از