حالت تاریک
سه‌شنبه, 11 اردیبهشت 1403
تورقی بر پاورقی؛

مردمی‌بودن عامل جذب مخاطبان به «پاورقی» است

مردمی‌بودن عامل جذب مخاطبان به «پاورقی» است

مجری برنامه پاورقی گفت: مردمی بودن و پرداختن به مطالبات و نیازهای روز جامعه، عامل جذب مخاطبان به برنامه پاورقی است.

محمدرضا شهبازی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: این برنامه واکنش طبیعی تعدادی از بچه‌های انقلابی به هجمه‌های بسیار زیاد شبکه‌های معاند برون مرزی در اغتشاشات سال ۱۴۰۱ بود.

وی عنوان کرد:با توجه به هجمه‌ها و دروغ‌پراکنی‌هایی که آن روزها در شبکه‌های اجتماعی علیه کشورمان منتشر می‌شد، تعدادی از بچه‌های انقلابی دور هم جمع شدیم و قالبی را انتخاب کردیم تا نسبت به این اتفاقات که سرعت و حجم بالایی داشت، واکنشی سریع و متناسب داشته باشیم.

مجری برنامه پاورقی با اشاره به استفاده از زبانی ساده و طنزآلود در این برنامه و اقبال مردم به تماشای آن، خاطرنشان کرد: این برنامه با بررسی پیام‌های ۱۶۲ و همچنین آمار بازدید تلوبیون اکنون جزو پربیننده‌ترین برنامه‌های صدا و سیما است.

وی با اشاره به بازخوردهای مردم به تولید این برنامه و البته نظرات مخالفان در کنار موافقان، افزود: نکته مهم این است که حتی مخالفان این برنامه نیز پای تماشای آن می‌نشینند و معتقدم از مهمترین عوامل موفقیت این برنامه صراحت و صداقت در بیان است.

مجری برنامه پاورقی ادامه داد: در حقیقت آنچه در پاورقی می‌گوئیم، همان چیزهایی است که قبولشان داریم و جلوی دوربین نمایش بازی نمی‌کنیم و این یکی از دلایل رغبت مردم به تماشای این برنامه است، چرا که گروه برنامه‌ساز پاورقی از مردم عادی و از دل جامعه هستند و می‌دانند خواسته، نیاز و حرف مردم چیست.

شهبازی بیان داشت: سوژه‌هایی که برای برنامه پاورقی انتخاب می‌شود، همان نیازها و سؤالات مردم است که در قالب طنزگونه و ساده بیان می‌شود و البته استفاده زبان طنز نیز در ارتباط‌گیری مردم مؤثر است.

وی با تأکید بر اهمیت سواد رسانه برای همه اقشار مردم، گفت: با توجه به استفاده از گوشی‌های هوشمند و فضای مجازی، این سبک زندگی با مردم پیوند خورده و بنابراین باید آموزش‌هایی نیز در این باره به مردم داده شود تا فعالیتشان در این بستر  آگاهانه بوده و بتوانند دروغ‌پراکنی‌ها و شایعات فضای مجازی را از حقیقت تشخیص دهند.انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از