حالت تاریک
جمعه, 06 مهر 1403
مراسم تجلیل از زنان ایثارگر دوران دفاع مقدس
شهرداری صباشهر:

مراسم تجلیل از زنان ایثارگر دوران دفاع مقدس

مراسم تجلیل از زنان ایثارگر دوران دفاع مقدس در صباشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، صبح امروز مراسم باشکوه تجلیل از زنان ایثارگر دفاع مقدس با حضور جمعی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران در شهر صباشهر برگزار شد.

این مراسم با هدف تجلیل از زنان ایثارگر و مادران شهید، فرصتی بود تا از زحمات و فداکاری‌های این قشر از جامعه قدردانی شود. در این رویداد، به‌طور ویژه از ۶۰ مادر شهید تجلیل به‌عمل آمد، مادرانی که هر یک از آنان نماد مقاومت، صبر و ایستادگی در برابر سختی‌ها و چالش‌های دوران جنگ تحمیلی هستند.

در کنار این مراسم، نمایشگاه پوسترهای جنگ تحمیلی و ایثار مادران، غرفه‌های یادمان دوران دفاع مقدس، غرفه‌های پخت نان و.... برای خدمات‌رسانی بهتر به میهمانان برگزار شد. 

گفتنی است این برنامه توسط ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس صباشهر با همکاری شورا و شهرداری این شهر و با هدف شناساندن ایثار و شهادت و زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا، ایثار و از خودگذشتگی مادران و همسران در آن دوران برگزار شد‌.

همچنین، در این مراسم برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری اجرا شد. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به نمایشگاه عکس شهدا، پخش کلیپ‌های مستند از زندگی مادران شهید و اجرای سرودهای حماسی اشاره کرد که فضایی معنوی و با شکوه را برای حاضران ایجاد نمود.

این رویداد نه تنها به بزرگداشت مقام زن و مادر اختصاص داشت، بلکه یادآور ارزش‌های والای انسانی و ملی بود که در طول دوران دفاع مقدس با تلاش و از خودگذشتگی زنان و مردان این مرز و بوم، به عنوان گنجینه‌ای گران‌بها حفظ و تقویت شد. مردم شهر صباشهر در طی هشت سال دفاع مقدس غیورانه و با ایثار و گذشت در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافتند و تعداد ۵۸  شهید، آزاده و جانبار نثار ایران و انقلاب نمودند.

این مراسم با تقدیر از زنان ایثارگر به پایان رسید و مسئولان از ادامه این نوع برنامه‌ها برای تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه خبر دادند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از