حالت تاریک
شنبه, 07 مهر 1403
دادستان فیروزکوه:

محکوم به قصاص نفس از مرگ رهایی یافت

محکوم به قصاص نفس از مرگ رهایی یافت

دادستان شهرستان فیروزکوه گفت: فردی که به قصاص نفس محکوم شده بود با گذشت اولیای دم از مرگ حتمی نجات یافت.

توحید مظفری در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: حدود سه سال پیش، پیرمردی در حوزه قضایی شهرستان فیروزکوه مرتکب قتل یک بانوی جوان شد. 

وی بیان کرد: پس از این واقعه رسیدگی ویژه به پرونده و دستگیری قاتل در دستور کار مأموران قرار گرفت و با دستگیری فرد قاتل روند بررسی پرونده آغاز و نهایتاً با کیفرخواست صادره از دادستانی فیروزکوه، رأی به قصاص نفس توسط شعبه یک دادگاه کیفری استان تهران صادر شد.

دادستان فیروزکوه با اشاره به ارسال حکم صادره برای اجرا به شعبه اجرای احکام فیروزکوه، عنوان کرد: پس از صدور حکم نهایی و رد فرجام‌خواهی توسط دیوان عالی کشور جلسات مکرری با اولیاء دم برگزار اما کارساز نشد و آن‌ها همچنان به اجرای حکم قصاص تأکید داشتند.

مظفری خاطرنشان کرد: در نهایت محکوم برای اجرای حکم قصاص به محل اجرای حکم منتقل شد و خوشبختانه آخرین رایزنی در راستای کسب رضایت اولیاء دم نتیجه داد و پیرمرد کهنسال محکوم به اعدام از مرگ نجات یافت.

وی با اشاره به اهمیت عفو و بخشش، گذشت این خانواده را امری قابل تحسین‌ و بسیار ارزشمند برشمرد و افزود: اولیاء دم از حق قانونی و شرعی خود در اجرای قصاص نفس گذشتند و زندگی دوباره را به خانواده این فرد هدیه دادند.

دادستان فیروزکوه تصریح کرد: برقراری صلح و سازش بین طرفین پرونده و حل اختلافات و منازعات امری بسیار سخت و دشوار است و فرهنگ صلح و سازش باید در جامعه جاری شود. 

مظفری در بخش دیگری از سخنان خود درباره ضرب،الاجل دادستانی فیروزکوه برای آلایندگی و بوی نامطبوع شرکت پاک پویای مهر، گفت: مدیران این کارخانه متعهد شده‌اند حداکثر تا سی‌ام مهر سال جاری اقدام به ساخت تصفیه‌خانه برای جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع کنند.

وی تصریح کرد: در روند نظارتی که طی هفته‌های گذشته انجام گرفت، واضح شد موضوع ساخت تصفیه‌خانه در دستور کار این شرکت قرار دارد و پروژه ساخت آن، حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیز داشت.

دادستان فیروزکوه خاطرنشان کرد: دادستانی در راستای احقاق حقوق شهروندان از هیچ تلاشی دریغ نکرده و در صورت ساخته نشدن تصفیه‌خانه تا تاریخ مذکور، اقدامات سلبی و قضایی متوجه شرکت پاک پویای مهر می‌شود.

انتهای خبر/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از