حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
امام جمعه دماوند عنوان کرد:

لزوم احداث پارک مدیریت بحران در دماوند

لزوم احداث پارک مدیریت بحران در دماوند

امام جمعه شهرستان دماوند گفت: احداث پارک مدیریت بحران شهرستان دماوند یک موضوع عام المنفعه است که سال‌ها مورد بی‌توجهی مسئولان شهرستان دماوند قرار گرفته است، ترک فعل و کم کاری مسئولان دماوندی قابل چشم پوشی نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی در خطبه‌های نماز عبادی-سیاسی جمعه این هفته شهرستان دماوند با اشاره به نهم ربیع الاول، سالروز آغاز امامت و ولایت حضرت بقیه الله (عج) اظهار کرد: عید امامت امام زمان (عج) غدیر دوم و در امتداد غدیر نبوی و علوی است.

وی گفت: همانطور که روز غدیر خم، روز اکمال دین و اتمام نعمت الهی است روز نهم ربیع الاول هم روز اکمال و اتمام امامت امامان دوازده گانه است.

امام جمعه شهرستان دماوند با اشاره به هفته وحدت افزود: نقاط اشتراک در عقاید، اخلاق و احکام بین شیعه و سنی آنقدر زیاد است که جایی برای تفرقه و دشمنی باقی نمی‌گذارد.

وی بیان کرد: دشمنان اسلام سعی می‌کنند از نقاط اختلاف شیعه و سنی سوء استفاده کرده و آن را به شکاف و تفرقه و دشمنی بزرگی تبدیل کنند، منفعت دشمنان ما در ایجاد تفرقه بین کشورهای اسلامی و در ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی است.

فتاح دماوندی در ادامه عنوان کرد: یکی از موضوعات مهمی که مسئولین شهرستان دماوند به آن توجه نکرده‌اند، لزوم احداث پارک مدیریت بحران دماوند است، شهرستان دماوند از نظر جغرافیایی در موقعیتی قرار دارد که احتمال وقوع زلزله و سیل و خسارات جانی و مالی سنگین در آن وجود دارد.

وی تصریح کرد: در طول چند سال گذشته چند بار تذکر دادیم که شهر ما و شهرها و روستاهای ما به پارک مدیریت بحران نیاز دارد، باید این پارک‌ها ساخته شود، اما کو گوش شنوا؟ قرار بود در شهر دماوند روبروی بیمارستان سوم شعبان پارک بحران احداث شود، اما نشد و هیچکس هم پاسخگو نیست، یک مسئول می‌گوید زمین ندادند، آن یکی می‌گوید پیگیری نکردند که زمین بدهیم.

امام جمعه دماوند تاکید کرد: ️اینکه بعد از گذشت ۴۵ سال از انقلاب و بعد از گذشت ۹۱ سال از تاسیس شهرداری دماوند ما هنوز مکانی برای اسکان مردم در زمان وقوع حوادث غیر مترقبه نداریم، مایه خجالت و تاسف است، ترک فعل و کم کاری شهرداران و اعضای شورای شهر فعلی و قبلی دماوند و مسکن و شهرسازی در احداث پارک مدیریت بحران قابل چشم پوشی نیست.

فتاح دماوندی خاطرنشان کرد: ادارات فرمانداری، شهرداری، مسکن و شهرسازی باید در مسئله عدم احداث پارک مدیریت بحران دماوند پاسخگو باشند، احداث پارک بحران یک موضوع عام المنفعه است.

انتهای خبر/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از