حالت تاریک
سه‌شنبه, 27 شهریور 1403
مسئول امور اجتماعی اداره بهزیستی شهریار خبر داد:

فعالیت ۱۲ کمپ ترک اعتیاد شهریار

فعالیت ۱۲ کمپ ترک اعتیاد شهریار

مسئول امور اجتماعی اداره بهزیستی شهریار با اشاره به فعالیت ۱۲ کمپ مجاز ترک اعتیاد در نقاط مختلف شهریار، گفت: سه کمپ دیگر در مسیر مجوز قرار دارند و تا آخر سال شروع به فعالیت می‌کنند.

علی‌اکبر پولکی در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: ۱۲ کمپ فعال ترک اعتیاد در شهریار،  با توجه به فضا و امکانات ۵۰ تا ۱۰۰ نفر را تحت پوشش خدمات خود دارند.

وی تصریح کرد: تعدادی از کمپ‌ها به صورت شبانه‌روزی و تعدادی به صورت کلینیکی و روزانه برای درمان افراد استفاده می‌شوند، کمپ های روزانه درمان را انجام داده و با استفاده از روش‌های درمان، به بیماران کمک می‌کنند تا در منزل اعتیاد را ترک کنند.

مسئول امور اجتماعی اداره بهزیستی شهریار خاطرنشان کرد: کلینیک های روزانه سیستم‌های مردم‌نهادی هستند که سبک‌های ترک اعتیاد مختلفی را با توجه به شرایط و نوع اعتیاد فرد استفاده می‌کنند.

پولکی با اشاره به برنامه‌های مهم سازمان بهزیستی در این حوزه، بیان کرد: یکی از برنامه‌های پیش روی ما شناسایی کمپ‌های غیرمجاز است و با گزارش‌های مردمی و کمک دادستان پیگیر این هستیم که قوانین در این شهرستان در این حوزه‌ به درستی انجام شود. وی افزود: در جامعه‌شناسی سیستم شهرنشینی، هیچ شهری بدون منطقه آسیب نیست، از سویی با توجه به موج مهاجرت‌ها به سمت تهران و سکونت بسیاری از مهاجران در شهرستان‌های استان تهران اینگونه آسیب‌ها بیش از دیگر شهرهای کشور نمایان می‌شود.

مسئول امور اجتماعی اداره بهزیستی شهریار با اشاره به آسیب‌پذیری استان تهران در مسئله اعتیاد، ادامه داد: شهرهای اطراف تهران به نسبت آسیب‌پذیری اعتیاد تقریبأ وضعیت مشابهی دارند، اما شهرستان‌های واقع در مناطق ضعیف‌تر در این موضوع بیشتر آسیب می‌بینند، البته به تناسب فاکتورهای فرهنگی در محله‌های مختلف، آمار معتادان متفاوت است.

پولکی به یکی از برنامه‌های مهم بهزیستی اشاره و عنوان کرد: یک موبایل سنتر داریم که یک گشتی هست که در محله های مختلف افراد را شناسایی کرده و ما در بهزیستی خدماتی چون دریافت دارو با ظرفیت چهل نفر، سرنگ و وسایل بهداشتی برای افراد کارت خواب جهت پیشگیری از بیماری و تلاش در جهت ترک اعتیاد به خداست خودشان در اختیارشان قرار می دهیم.

وی با قدردانی از مردم شهریار تاکید کرد: افرادی هستند که در حوزه‌ بازرگانی و صنعت فعالیت داشته و همیشه به عنوان خیر و حامی مجموعه ما، کمک های خودشان را به صورت نقدی و غیرنقدی برای خدمات رسانی بهتر به مجموع مددجویان ما انجام دادند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از