حالت تاریک
یکشنبه, 27 خرداد 1403
«تهران نیوز» گزارش می‌دهد؛

عزاداری میلیونی مردم تهران در سوگ شهدای خدمت

عزاداری میلیونی مردم تهران در سوگ شهدای خدمت

مردم همیشه در صحنه و شهیدپرور پایتخت ایران اسلامی ساعاتی قبل از آغاز رسمی مراسم تشییع شهید آیت الله رییسی و همراهانش در خیابان‌های اطراف دانشگاه تهران حضور یافتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، مردم ولایت مدار تهران از ساعتی قبل از آغاز رسمی مراسم برای اقامه نماز و تشییع رئیس جمهور شهید، با شعار "عزا عزاست امروز" به سمت دانشگاه تهران حرکت کردند تا خود را به مراسم برسانند و بتوانند نماز بر پیکر رئیس جمهور شهید و همراهانش را به امامت رهبر معظم انقلاب اقامه کنند، دانشگاه تهران در همان دقایق اولیه مملو از جمعیت و ظرفیت داخل دانشگاه تهران تکمیل شد و مردم برای اقامه نماز به خیابان‌های اطراف هدایت شدند.

بعد از سخنرانی و مداحی، حوالی ساعت 9 امام خامنه‌ای بر پیکر شهدا نماز اقامه می‌کنند و ابدان مطهر بر دستان مردم پایتخت که از ساعت‌ها قبل به‌صورت انبوه به سمت دانشکاه تهران حرکت کرده‌اند، تا میدان آزادی تشییع خواهد شد.

شب گذشته مراسم وداع با رئیس‌جمهور شهید و همراهانش در مصلای تهران با حضور پرشور مردم پایتخت برگزار شد و عصر امروز نیز مراسم بزرگداشت شهدای خدمت با حضور مقامات خارجی و بین‌المللی در تهران برگزار می‌شود. صبح پنج‌شنبه پیکر شهید رئیسی در خراسان جنوبی و سپس عصر فردا در مشهد بدرقه و در حرم رضوی به خاک سپرده می‌شود.

علاوه بر شخصیت‌های لشکری و کشوری جمهوری اسلامی ایران، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، اسامه حمدان عضو دفتر سیاسی حماس،  و برخی از نمایندگان و شخصیت‌های بین المللی مقاومت اسلامی نیز در مراسم اقامه نماز و تشییع در دانشگاه تهران حضور یافته‌اند.

اقشار مختلف مردم با حضور در دانشگاه و پس از تکمیل ظرفیت آن، در خیابان‌های اطراف و منتهی به محل برگزاری مراسم به سوی میدان انقلاب و خیابان آزادی حرکت کردند، بخشی از مردم، پوستر رئیس‌جمهورِ شهید و شهید حاج قاسم سلیمانی را در دست داشتند و در فراق خدمتگزاران‌شان می‌گریستند.

در این مراسم گروه‌هایی از مردم در قالب دسته‌های سینه‌زنی به اقامه‌ی عزا در وداع با «رئیسیِ عزیز» پرداختند، از جمله نکات جالب توجه اینکه در مسیر تشییع پیکر ابدان مطهر شهدا، پرچم فلسطین و گروه‌های مقاومت به‌چشم می‌خورد.

خیابان انقلاب و آزادی امروز یکی از بی‌نظیرترین جمعیت‌ها در مراسم تشییع را به خود دید و در دورترین فاصله از ابدان شهدا نیز خیل عظیم و انبوه مردم دیده می‌شد و حتی بعد از اینکه پیکرهای مطهر به نزدیکی میدان آزادی رسید، باز هم مردم در خیابان‌ها حضور داشتند.

لحظاتی پیش نیز پیکر مطهر شهدای خدمت پس از حدود 5 ساعت تشییع در میان خیل عظیم جمعیت داغدار، به میدان آزادی رسید.

انتهای خبر/*

عزاداری میلیونی مردم تهران در سوگ شهدای خدمت
عزاداری میلیونی مردم تهران در سوگ شهدای خدمت
عزاداری میلیونی مردم تهران در سوگ شهدای خدمت
عزاداری میلیونی مردم تهران در سوگ شهدای خدمت

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از