حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
امام جمعه پرند:

عرصه جهاد و شهادت تبیین شود

عرصه جهاد و شهادت تبیین شود

امام جمعه پرند گفت: در جنگ نرم دشمنان به دنبال وانمود کردن پایان فصل جهاد و شهادت است و اگر آن را به درستی تبیین نکنیم، دیگران طور دیگری برای نسل امروز روایتگری می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، حجت‌الاسلام اسماعیل کاظمی در نخستین اجلاسیه شهدای گردان‌های لشکر ۱۰ سیدالشهداء که امشب به میزبانی سپاه سیدالشهداء (ع) استان تهران برگزار شد، اظهار کرد: دشمنان به دنبال آن هستند که به شیوه‌های مختلف مردم را از پایه‌های اصلی جریان مقاومت یعنی جهاد، ایستادگی و شهادت دلسرد کنند و در این صورت می‌توانند به آنچه در طول تاریخ به دنبال آن می‌گشته‌اند، دسترسی پیدا کنند.

وی بیان کرد: کربلا نتیجه اسلام ویروسی و آن است که مردم سبک زندگی خود را از سبک اسلام ناب محمدی جدا کردند و کار به جایی رسید که مردم در کوفه نذر کردند اگر سر اباعبدالله‌الحسین (ع) به شهر برسد، مسجد بنا می‌کنند.

امام جمعه پرند خاطرنشان کرد: این آموزه‌های انحرافی زمانی در جامعه اسلامی شکل می‌گیرد که مردم از سرشاخه‌های دریافت مبانی اسلام ناب فاصله می‌گیرند، تغییر سبک زندگی اسلامی ما به جایی می‌رساند که نسبت به دیگران بی‌تفاوت و بدون دغدغه هستیم.

حجت‌الاسلام کاظمی تأکید کرد: برای دریافت مبانی اسلام و حرکت در این مسیر همگان باید نسبت به اسلام، شیعه، مبانی انقلاب اسلامی که توسط امامین انقلاب ریل‌گذاری و ترسیم شده، احساس تکلیف و مسئولیت داشته باشیم.

وی توجه به شیوه‌های تبلیغ، تبیین روایتگری مهم خواند و افزود: اگر نتوانیم شهدای خود را روایتگری کنیم، برای نسل‌های آینده دیگران آنگونه که می‌خواهند برای ما روایتگری خواهند کرد.

امام جمعه پرند تصریح کرد: نسل امروز ما دین و شبهات دینی را از شبکه‌های مجازی، سایبری و ماهواره‌ای دریافت می‌کند و تداوم این مسیر یعنی ادامه یافتن جنگ نرمی که دشمن یکهزار و ۴۰۰ سال پیش در کربلا پیاده کرد.

حجت‌الاسلام کاظمی با تأکید بر اینکه هنوز به اهمیت جنگ نرم پی نبرده‌ایم، ادامه داد: در جنگ نرم دشمنان می‌خواهند آن طوری وانمود کنند که گویی فصل جهاد و شهادت تمام شده و اینگونه است که برخی‌ها نسبت به حضور مدافعان حرم در میدان نبرد با داعش انتقاد می‌کنند.

وی شهدا را امامزادگان واجب‌التعظیم خواند که باید به درستی روایت شوند و اظهار کرد: اگر نتوانیم عرصه جهاد و شهادت را برای نسل جدید و امروز کشورمان روایت و تبیین و تشریح کنیم، دیگران طور دیگری برایشان روایتگری و بیان خواهند کرد.

امام جمعه پرند گفت: مردم کشورمان همچنان پای خط تبیین انقلاب اسلامی و آرمان‌های شهدا ایستاده‌اند و نمونه این ایستادگی را می‌توان در بارخوانی تشییع پیکر شهید سلیمانی به تماشا نشست.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از