حالت تاریک
یکشنبه, 09 اردیبهشت 1403
امام جمعه موقت تهران مطرح کرد:

عبور از تنگناهای اقتصادی با رشد پایدار تولید

عبور از تنگناهای اقتصادی با رشد پایدار تولید

امام جمعه موقت تهران گفت: رشد پایدار تولید عاملی مهم برای عبور از تنگناهای اقتصادی در کشور و دستیابی به ثبات و پایداری در این عرصه است.

حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: عبور از تنگناهای اقتصادی نامناسب در کشور در گرو دستیابی به رشد قریب به ۸ درصدی و پایدار مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به اینکه نقطه مطلوب در پیام رهبر معظم انقلاب در رشد و جهش تولید یک برنامه راهبردی برای امروز و فردای کشور محسوب می‌شود، عنوان کرد: در سال گذشته اقدامات قابل تحسینی در راستای اجرایی کردن شعار سال در کشور انجام و اجرایی شد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه انتخاب شعار سال از سوی مقام معظم رهبری حکایت از اراده نظام جمهوری اسلامی برای تحقق آن دارد، عنوان کرد: بعضی از موضوعات شعار سال در یک سال خلاصه نشده و استمرار دارند، به طوریکه رفاه جامعه، رشد تولید و تأمین سلامت فرهنگی و اخلاقی جامعه و معیشت مردم منوط به کنترل و مهار تورم در کشور است‌.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد خاطر نشان کرد: افزایش و تقویت تولید که در حقیقت همان هدایت منابع به سمت تولید و تسهیل زمینه‌ها و بسترهای تحقق آن در کشور است، یکی از مسائل و دغدغه‌های اصلی رهبر معظم انقلاب و مسئولان کشوری به شمار می‌رود.

وی افزود: در یک سال گذشته و با وجود اعمال تحریم‌های سخت و شکننده و کارشکنی‌های دنیای استکبار و آمریکا، جمهوری اسلامی ایران توانست جایگاه خود را در دنیا حفظ و تثبیت کند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: امید است با انتخاب شعار سال ۱۴۰۳ با مشارکت و همراهی مردم قدم‌های بلندتری در راستای رونق بخشیدن به تولید در کشور برداشته شده و شاهد شکل‌گیری حرکتی عظیم در عرصه اقتصاد و تولید در کشور باشیم‌‌‌.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد تصریح کرد: عبور از تنگناها و برون‌رفت از شاخص‌های کلان اقتصادی نامناسب در کشور در گرو دستیابی به رشد قریب به هشت درصدی و پایدار مورد تأکید مقام معظم رهبری است.

وی تلاش برای عبور از چالش‌های جدی بر سر راه جهش تولید را ضروری خواند و دستیابی به آن را در گام نخست در گرو کاهش تورم‌های یک رقمی و پس از آن سطوح پائینتر از تورم دانست.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از