حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
امام جمعه باقرشهر:

ظهور در جمجمه‌ها است، نه در جمعه‌ها

ظهور در جمجمه‌ها است، نه در جمعه‌ها

امام جمعه باقرشهر و کهریزک گفت: رفتن به‌دنبال امام زمان (عج) یعنی از لحاظ روحی به‌ دنبال حضرت باشیم، چنان‌ که گفته‌اند ظهور در جمجمه‌ها است، نه در جمعه‌ها.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، حجت‌الاسلام روح‌الله باقری ظهر امروز در خطبه‌های امروز نماز جمعه، بیان کرد: رفتن به‌ دنبال امام زمان (عج) نه به‌ معنای جسمی است، بلکه از لحاظ روحی به‌ دنبال حضرت باشیم، چنان‌که گفتند ظهور در جمجمه‌ها است نه در جمعه‌ها. 

وی ادامه داد: امر ظهور مانند مسائل دنیوی چون طلوع و غروب خورشید آرام آرام رخ می‌دهد و نه اینکه در یک لحظه اتفاق بیفتد پس ظهور در یک آن اتفاق نخواهد افتاد و با آمادگی مردم شکل می‌گیرد. 

امام جمعه باقرشهر و کهریزک عنوان کرد: به قول مرحوم حسن‌زاده آملی ظهور اتفاق افتاده و این ظهور صغری است، چرا که مردم در حال آمادگی برای ظهور هستند. 

حجت‌الاسلام باقری اظهار داشت: نورانیت امام زمان (عج) که زمین را نورانی می‌کند از تحمل مردم خارج است، چرا که سال‌ها در ظلمت زیست کرده‌اند و به تدریج این نور فراگیر می‌شود. 

وی افزود: حضور در راهپیمائی‌ها، نمازهای جماعت و جمعه، اربعین‌ها و بزنگاه‌ها سازنده‌ مقدمه‌ ظهور است و با عدم حضور مردم انقلاب و قرآن ضربه می‌خورد. 

خطیب جمعه بخش کهریزک یادآور شد: علی‌ابن مهزیار ۲۰ مرتبه برای دیدن امام زمان (عج) به مکه رفت و در مرتبه آخر به محضر آقا دعوت شد، حضرت حجت فرمود ما شب و روز مشتاق دیدار تو بودیم کجا بودی که ۲۰ سال طول کشید. 

وی ادامه داد: علی‌ابن مهزیار گفت آقا جان کسی نبود مرا به پیشگاه شما بیاورد و امام زمان (عج) فرمود: نه شما به‌ دنبال ثروت، قطع صله‌رحم، تکبر نسبت به ضعیفان و اختلافات و موارد این‌چنینی بودید وگرنه من در میان شما بودم. 

حجت‌الاسلام باقری تأکید داشت: اتحاد و انسجام جهان اسلام از خانواده و محلات شروع می‌شود و به جهان اسلام سرایت پیدا می‌کند، این دید و بازدیدها و صله‌رحم‌ها جزو آئین و سنت ایرانی ما است. 

وی افزود: وفات جانسوز ام‌الاسلام، حضرت خدیجه کبری (س) را در پیش داریم، کسی که خانواده‌ای مهم در تاریخ اسلام به همراه پیامبر (ص) تشکیل داد و حضرت علی (ع) نیز سال‌ها در دامان او پرورش یافت. 

امام جمعه کهریزک و باقرشهر مطرح کرد: نبود خانواده انسان را از تعالی دور کرده و از حیوان نیز پست‌تر خواهد کرد، داعش از موارد بارز آن است که می‌گفتند آمریکا بچه‌های بی‌پدر و مادر را جائی جمع کرده، تربیت می‌کند و برای حضور در داعش آماده می‌سازد.

انتهای خبر/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از